Chilli sätter krydda på Vimpeln

I dagarna blev det klart att inredningskedjan Chilli sätter ner sina bopålar i handelshuset Vimpeln. På en yta om drygt 600 kvm kommer man att erbjuda sina kunder spännande och udda varor från hela världen. Man sätter med andra ord lite extra krydda på anrättningen…

För tillfället råder det bråda dagar på Chillis huvudkontor i Göteborg med anledning av nyetableringen i Alingsås och en intensiv rekryteringsprocess för att hitta medarbetare till butiken.

Chilli är en familjeägd butikskedja med inriktning på möbler som soffor, fåtöljer, matgrupper, sängar och trädgårdsgrupper, förutom inredningsdetaljer med mera. Etableringen i Vimpeln blir företagets 21:a i ordningen och 21 är ju som bekant oslagbart – ett gott omen alltså.

Man har också en webbshop där kunderna kan göra sina beställningar över internet.

Varför då etablering i Vimpeln och Alingsås?
Vi ställer frågan till Petra Moell som är marknadsansvarig på Chilli:
– Vi ville expandera i Göteborgsregionen och vi vet av hävd att Alingsås är ett starkt handelsfäste. Att vi dessutom kommer till en ny och spännande miljö med god kundgenomströmning gör ju inte saken sämre. Och så får vi ju en hel rad mycket starka varumärken som grannar.

Varför Chilli?
– För att vi kan erbjuda ett attraktivt, roligt och föränderligt sortiment av tidsenliga möbler och inredningslösningar. I de flesta fall dessutom helt egenutvecklade.

Hur många blir ni i Alingsås?
– Fem-sex personer räknar vi med.

Hur är känslan?
– Mycket god. Vimpeln med alla dessa goda grannar kommer att bli väldigt bra.

Välkomna till Alingsås?
– Tack. Vi ser fram emot att möta alla alingsåsare men också alla dem som kommer utifrån.

Fakta Chilli AB
Grundat: 2002.
Ägare: Familjeägt.
Vd: Jack Moell.
Antal butiker i Sverige: 21 med den i Vimpeln.
Omsättning: Ca 300 MSEK.
Antal anställda: ca 250 st.

För mer information:
Petra Moell

• köpcentrum
  • inredning

Vimpeln är ett nytt handelshus, beläget bredvid Ica Maxi i Alingsås, som öppnar våren 2014. Handelshuset blir drygt 20 000 kvm stort och byggs i Alingsås gamla bomullsväveri från 1906. Vimpeln kommer även att upprätta omkring 120 privatbostäder på byggnadens södra sida. Ulf och Claes Melin är entreprenörerna bakom handelshuset Vimpeln, där deras ICA Maxi-butik också är belägen. Deras familj har drivit handel i Alingsås i tre generationer. Och efter snart 30 år med butikshandel på orten och de senaste 10 åren med ICA Maxi utvidgar bröderna nu verksamheten med handelshuset Vimpeln.