Ökat intresse för att hitta prisvärda viner - hur väljer du när priset rusar?

Ökat intresse för att hitta prisvärda viner - hur väljer du när priset rusar?

Intresset av att hitta prisvärda drycker och få hjälp med att välja rätt har ökat rejält efter sommaren vilket vi tydligt märker på Vinbörsen.

Vad är egentligen värt sin prislapp - oavsett om den är hög eller låg? För att kunna ge svar på det och ge riktigt bra rekommendationer krävs att man provar vinet själv. Det är en självklarhet för oss men långt ifrån norm hos Sveriges alla vinsajter. Vinbörsen har en redaktion med hela 9 medlemmar som består av några av Sveriges främsta vinskribenter. De provar sig igenom en stor mängd produkter varje vecka och endast de viner som passerar den kritiska granskningen och godkänns, där stor vikt läggs vid att kvalitet på innehållet och priset ska hänga ihop, publiceras på sajten.

Vad händer i helgen på Vinbörsen och hur kan du få hjälp i vindjungeln?

En av våra redaktionsmedlemmar är Suzanne Ribbing som varje vecka skriver en helgkrönika. Suzanne har under en lång period tillhört matsveriges mest tongivande personer som tidigare chefredaktör för bl.a både Elle Mat & Vin och Allt om Mat.  Den här veckan handlar krönikan om glädjen (och skräcken) i att laga mat till många. När maten ska passa vegetarianer, laktosintoleranta och de som inte kan äta gluten och mer därtill. Hur gör man? Dessutom får du vintips på viner som passar många olika smakpreferenser

Vi har även en guide om hur du väljer vin till skaldjur
Tips på viner under 100-lappen

/ Trevlig helg önskar Vinbörsen!

Vinbörsen: Sveriges enda jämförelsesajt för prisvärda och prissänkta drycker med 75 000 unika besökare/mån. Här samlas information om prisutveckling, pris i förhållande till liknande viner på Systembolaget och över 60 000 externa betyg från svenska och utländska källor. Vinbörsens egna redaktion med några av Sveriges mest framstående vinskribenter provar och betygsätter produkterna som finns på sajten. Det som inte håller måttet hittar du inte på Vinbörsen. Bara riktigt prisvärda produkter kvalar in.