Jennie Walldén ansluter till Vinbörsens redaktion

Välkänd TV-kock tar plats i Vinbörsens redaktion

Vinbörsen är Sveriges första jämförelsesajt för vin. Här samlas all information och data på ett och samma ställe vilket gör det enklare att välja rätt. Vi har samlat över 45 000 vinbetyg, prisutveckling över tid, priset jämfört med andra liknande produkter på Systembolaget och som kronan på verket har vi vår egna redaktion som provar, granskar och jämför. Allt leder fram till en samlad och  objektiv bild av en produkt och ett klart och tydligt besked om Vinbörsens redaktion anser att det är prisvärt eller ej. Produkter som inte godkänns av redaktionen hamnar nämligen inte på sajten.

Vinbörsens redaktion består av några av Sveriges främsta vinskribenter. Nu kan vi med stor glädje berätta att ännu en otroligt smaksäker och skicklig person ansluter till vår redaktion, välkommen till Vinbörsen Jennie Walldén!  Jennie är känd för många som TV-kock, krögare, flerfaldig kokboksförfattare och inspirationskälla i köket. Jennie även är utbildad sommelier med ett stort vinintresse, vilket färre har koll på. Men det kommer det att bli ändring på nu när Jennie ansluter sig till Vinbörsen och framöver kommer att prova och skriva om vin från sitt unika perspektiv och kunnande.

Redaktionen som Jennie blir en del av består idag av:

• Bengt-Göran Kronstam: Vinlegendar och en av Sveriges mest kända vinskribenter.
  • Gunilla Hultgren Karell: Välkänd vinprofil och skribent som bl.a ingår i Allt Om Vins provningsgrupp.
  • Elin Börjesson: Känd vinskribent från bl.a tidningen Amelia.
  • Jenny Asplund: Tog klivet från vinimport till att istället bli vinskribent i bl.a Västerås Tidning.

Välkommen att till Vinbörsen för att klämma, känna och jämföra innan du gör ditt prisvärda val.

Vinbörsen har ingen egen försäljning utan tipsar om viner som kan köpas via Systembolaget och har därmed inget kommersiellt samarbete med Systembolaget.

Tasteline och Vinbörsen i unikt samarbete kring digital matchning av recept och vin

Mathems välkända receptsajt Tasteline och den oberoende jämförelsesajten Vinbörsen lanserar inom kort en unik matchningstjänst för mat och vin. Tjänsten är den enda i sitt slag, och går ut på sofistikerade, digitala vinmatchningar mellan Tastelines populära recept och Vinbörsens vintips, vilka gjorts av namnkunniga vinkännare och sommelierer.
Ett av de vanligaste önskemålen när mat- och vinintr