Ny helgredaktör på Vinbörsen: Suzanne Ribbing

Ny helgredaktör på Vinbörsen: Suzanne Ribbing

Det stora intresset för mat och dryck visar inga tecken på att klinga av utan har istället frodats under pandemins allt mer avancerade hemmamiddagar. Baserat på de frågor vi på Vinbörsen får in varje vecka är de allra flesta dessutom intresserade av konkreta tips och hjälp med att matcha mat och dryck, snarare än generella och mer övergripande vaga råd på vägen. Som ett led i Vinbörsens fortsatt snabba utveckling och tillväxt kopplar vi nu därför ett starkare grepp om just mat och dryck i kombination och har ett flertal projekt på gång som kommer avslöjas inom kort.

Vår första nyhet som vi kan dela med oss av redan idag är att vi är väldigt glada och stolta att kunna presentera Suzanne Ribbing som ny helgredaktörVinbörsen från och med månadskiftet maj/juni.

– Mat är min passion, speciellt i kombination med passande vin. När jag lagar mat får den gärna vara lite lyxig och gå snabbt att laga. Livet är för kort för att inte njuta av riktigt god mat, speciellt på helgen. Glöm vardagen med hämtmat, hemleverans och resterna i matlådan och inspireras av mina tips för en skön weekend, berättar Suzanne Ribbing och hintar därmed om vad som komma skall.

Suzanne har under en lång period tillhört matsveriges mest tongivande personer som tidigare chefredaktör för bl.a både Elle Mat & Vin och Allt om Mat. På Vinbörsen kommer Suzanne att inspirera och guida till en härligare helg och bjuda besökare på sitt absoluta signum: konsten att sätta guldkant på tillvaron med smarta tips och tricks. Givetvis kommer det finnas en tydlig koppling mellan mat och dryck och Suzanne kommer även att ingå i Vinbörsens redaktion där hon ansluter sig till vår namnkunniga skara skribenter som provar och ger omdöme till alla produkter på Vinbörsen.

– Suzanne är en rekrytering till Vinbörsen vi knappast vågat drömma om. Hon är utan tvekan en legend inom sitt skrå. Hennes fingertoppskänsla för vad som är rätt i tiden är enastående och på ett personligt plan älskar jag hennes förmåga att med enkla medel förvandla vardag till lördag, säger Anna Edwardsson, Marknadschef på Vinbörsen.

Om VinbörsenSveriges enda jämförelsesajt för prisvärda och prissänkta drycker med 75 000 unika besökare/mån. Här samlas information om prisutveckling, pris i förhållande till liknande viner på Systembolaget och över 60 000 externa betyg från svenska och utländska källor. Vinbörsens egna redaktion med några av Sveriges mest framstående vinskribenter provar och betygsätter produkterna som finns på sajten. Vad ska en prisvärd barolo kosta? Kan billig champagne verkligen smaka bra? Vi vet. Välkommen du med.