Kulturfestival vid Säfstaholms slott i Vingåker

Kulturfestival i Säfstaholms slottspark

Pernilla Wahlgren, Johannes Brost, Mia Poppe och Niclas Strand är några av artisterna som besöker scenen i Säfstaholms slottspark lördagen den 30 augusti, kl 11.00 - 16.30. I slottsparken finns dessutom hantverkare som säljer och utför sina hantverk, samt en möjlighet för föreningslivet i närområdet att visa upp sina verksamhet. Inne på Säfstaholms slott ges sista chansen för allmänheten att se sommarens succéutställning "Med ögon känsliga för grönt" - måleri av Agda Holst och nostalgiutställningen "Filmisar, galgar och andra samlingar". Förbokade grupper kan se utställningarna fram till 15 september.

Dessutom denna dag:

• Företagsmässa
    Kulturfestivalen samarbetar med Företagsmässan som hålls i tennishallen, som ligger direkt i anslutning till slottsområdet. Företagare ställer ut och visar upp sin verksamhet.

Å-race
    Å-racet, ett uppskattat lotteri av Lions i Vingåker, där Vingåkersån har huvudrollen. 3 000 flaskor med lottnummer i släpps i ån vid Prästgårdsbron. Målmedvetet flyter de fram mot slottsbron där de vinnande flaskorna plockas upp. 40 000 kr i första pris!

För mer information om Kulturfestivalen: Lars Furborg, kulturchef Vingåkers kommun, tfn 0151-191 89, 070 - 330 07 80.

För mer information om Företagsmässan: Dan Ljungvall, mässgeneral, tfn 070-339 93 11

För mer information om Å-racet: Stig-Göran Garp, Lions, tfn 0151-105 54, 073-030 62 16