SkrotSmart öppnar i Gävle, förberedelser i full gång inför invigning 25 november.

Maskin & Metallåtervinning blir SkrotSmart – nyöppning i Gävle

SkrotSmart expanderar ytterligare och slår upp drive-in portarna i Gävle. Intresset för metallåtervinning är stort då företag har högre hållbarhetskrav i alla led. Därför satsar SkrotSmart på att underlätta för alla som vill återvinna metall. Nu förvärvas Maskin & Metallåtervinning Sverige AB och blir en del av konceptet SkrotSmart.

- SkrotSmart möjliggör den utveckling vi önskar och konceptet är helt i linje med den service vi vill erbjuda våra kunder. Det ska bli kul att möta gamla och nya kunder som en del av SkrotSmart, säger Hedi Sarhani, grundare av Maskin & Metallåtervinning i Gävle.

- Det är just enkelheten som är vår styrka – och vårt smidiga läge som gör att alla kan komma förbi med sitt metallavfall och få rätt ersättning på en gång. Säger Christoffer Holm Frögelius , affärsutvecklare på Vinning AB

Den 25 nov slår SkrotSmarts portar upp och firas med invigning med lunch för alla kunder.

Om SkrotSmart
    SkrotSmarts affärsidé bidrar starkt till det cirkulära samhället där hållbarhet i alla led är viktigt. Allt från det lilla kabelspillet till större metallavfall sorteras och tas om hand i en drive-in lokal, vilket är otroligt smidigt för företag inom t ex VVS & Installation, Takläggning mm som snabbt behöver bli av med sitt metallavfall efter sina projekt. Hos SkrotSmart får man enkelt hjälp och utbetalning direkt till rätt dagspris.

SkrotSmart i Gävle finns på Tredje Tvärgatan 5 i Gävle.

SkrotSmart ägs av Vinning AB. Koncernen utmanar en traditionell bransch genom att skapa en ny ledande aktör på den svenska marknaden genom förvärv och nyetableringar av det egna konceptet SkrotSmart. SkrotSmart erbjuder kunder inom VVS, Bygg, Tak, Plåt och Elektronik mm en smidig lösning av metallåtervinning med direktutbetalning i ett nytt drive-in koncept.
    Vinnings fokus är återvinning av järn och metall men koncernen erbjuder kompletta återvinningstjänster på vissa lokala marknader. Verksamhet bedrivs på egna anläggningar genom lokala varumärken med syfte att vara kundens främsta alternativ för modern och effektiv återvinning.
    Just nu har Vinning 18 anläggningar i Sverige mellan Halmstad och Gävle. Vinning AB koncernen omsätter ca 500 MSEK och har ca 50 medarbetare.