Eric och Timo öppnar porten till Uppsalas nya serviceinriktade återvinning - SkrotSmart

Metallåtervinningen som håller servicen högt

Uppsala får en ny spelare inom järnskrot- och metallåtervinning. SkrotSmart har öppnat upp sin Drive-In för järn- och metallskrot och fredag 11 nov invigs nya anläggningen för SkrotSmart med stort grillkalas.

- Det är himla roligt att kunna bidra privatkunder och företag med vårt koncept i Uppsala och vi ska göra vårt yttersta för att leverera på vårt kundlöfte, säger Joakim Hellsvik Divisionschef för SkrotSmarts 12 anläggningar i Sverige mellan Trelleborg och Sundsvall.

Just relationsvård och hög service är något som SkrotSmart håller högt inom konceptet. Återvinningsbranschen för järn- och metallskrot har en svängande marknad framför sig då priser och efterfrågan påverkas av energikrisen och andra faktorer. Men att återvinna enkelt och vara hjälpsamma är något som SkrotSmart sätter högt och tror stenhårt på framåt.

- Vi vet att många kunder har stort intresse av vad vilket pris som betalas för järn och olika metaller. Här försöker vi alltid leverera ett så rätt pris som möjligt. Priset varierar varje dag och är beroende av marknadsvärdet, samt kvalitet på materialet man vill återvinna. Vi ser också ett stort behov av just service och enkelhet att kunna återvinna, och det är här vi har ett stort hållbarhetsmål att just kunna hjälpa varje kund som vill återvinna. Inga volymer är för små, vi ger samma service till alla som vill bidra till en cirkulär värld. säger Eric och Timo, kundmottagare SkrotSmart i Uppsala

TIPS: Att sortera lite hemma och försöka klippa bort plast och annat från materialet, påverkar ju såklart priset en del. Men i det stora hela är det viktigast att just låta överbliven metall komma in i det cirkulära flödet igen och tillslut bli en del av återvunnen metall i nyproduktion.

SkrotSmart är en del av koncernen Vinning som årligen samlar in närmre 90 000 ton järn- och metallskrot. Som Sveriges snabbast växande koncern inom järn- och metallåtervinning har man spetsiga mål på modernisering och hållbarhetsfokus på fortsatt affärsutveckling framåt inom branschen.