Skövde får ny metallåtervinning, SkrotSmart öppnar upp portarna 16 oktober på Haganders väg 5 i industriområdet på Östermalm. (Bilden visar SkrotSmart i Uppsala).

SkrotSmart etablerar sig i Skövde

Nu öppnar SkrotSmart upp portarna för smidig metallåtervinning i Skövde. SkrotSmart vänder sig till alla företag och privatpersoner som vill sälja sitt järn- och metallskrot samt ett visst sortiment av elektronikskrot. Den nya metallhallen kommer erbjuda en smidig återvinning, där man får hjälp med avlastning, sortering och lönsamhet i det man återvinner.

- Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra tjänster i Skövdes område och kommer utöver full service på anläggningen när man kommer, även kunna fixa containertjänst via Severin Återvinning till de som behöver, säger Alexander Bülow, regionchef på SkrotSmart. SkrotSmart och Severin Återvinning tillhör samma koncern, Vinning.

- Med snabb och effektiv service kan kunder enkelt lämna sitt järn- och metallskrot till oss på anläggningen och vi tar även emot kretskort, nätverksutrustning och surfplattor som är elektronikskrot med återvinningsbara metaller. Att vara citynära och erbjuda smidig service för alla är något vi är glada för, det främjar inte bara återvinning utan minskar utsläpp samtidigt som det sparar tid och resurser för många.

Gamla cyklar, järnrör, kabelskrot, torktumlare, bilbatterier, fälgar och aluminiumprofiler är exempel på vad man enkelt återvinner på SkrotSmart. - Är man osäker, är det bara att ringa oss innan man kommer, avslutar Alexander.

SkrotSmart i Skövde öppnar 16 oktober på Haganders väg 5, Östermalm i Skövde. Det firas med invigning den 20 oktober.
SkrotSmart finns på 16 platser i Sverige från Trelleborg till Sundsvall i och med denna nyetablering.

www.skrotsmart.se/skovde