Stina och Daniel Andersens bolag DEFA Transport & Entreprenad AB förvärvas av Vinning AB

Vinning AB förvärvar stort återvinningsbolag i Malmö

Vinning AB förvärvar DEFA Transport & Entreprenad AB som går under varumärket Nordanå Skrot. Bolaget blir ett av Vinnings största förvärv och är etablerat utanför Malmö. Nordanå Skrot är marknadsledande på den lokala återvinningsmarknaden och heltäckande inom metallåtervinning. För Vinning AB öppnas i och med detta nya möjligheter till avsättningskanaler såväl inom och utanför Sverige.

- Detta är oerhört roligt och utvecklande för oss. Vi når genom förvärvet en intressant och expansiv marknad samt möjliggör nya affärer och samarbeten med t ex Danmark, säger Desmond Lindberg, VD för Vinning AB.

– Vi är stolta över vårt familjeföretag som vi byggt upp, och är glada över att Vinning AB är beredda att satsa på en vidare utveckling av bolaget. För oss känns det värdefullt att det vi byggt upp förvaltas vidare och fortsätter utveckla den cirkulära ekonomin i stort, säger Stina och Daniel Andersen från DEFA Transport & Entreprenad AB.

Förvärvet träder i kraft 1 februari och implementeras direkt i Vinnings koncern.