Här är vinnarna på Framtidsgalan 2021

Igår den 9 november gick Framtidsgalan 2021 av stapeln, för att hylla prestationer inom offentlig sektor. Vinnarna i kategorierna Årets Ledare, Årets Hjälte, Årets Hederspris, Årets Team och Årets Insats kommer från både skolvärlden, vården samt stadsförvaltning och valdes ut av jurygrupper från hela Sverige.

Det blev en stjärnspäckad dag på Tyrol, där inspirerande talare avlöste varandra och scenen sedan intogs av jurymedlemmar, finalister och vinnare från hela Sverige. Jurygrupperna bestod av representanter från Stockholm Stad, Hallands tre kommuner Falkenberg, Varberg och Halmstads kommun, Sigtuna kommun, Actea Consolting samt Framtidsverket som är arrangörer av eventet.

För första gången anordnades Framtidsgalan som ett hybridevent, där ett hundratal följde galan digitalt via Lanseras eventplattform.

Nytt för i år var även att Framtidsverket presenterade ett helt nytt pris i form av ”Årets Hjärta”, för att hylla en person som med stort hjärta gjort skillnad för andra. Priset gick till Nasrola Koshdel, för sitt otroliga engagemang som vaktmästare på Solhemskolan i Spånga.

- Det blev ett mycket lyckat event och man blev verkligen blev rörd över alla otroliga prestationer och personer som kämpar så hårt och gör skillnad för andra människor varje dag, säger Lina Högemark, Verksamhetschef på Framtidsverket.

⚜️ Årets Ledare
Marjo Savelius, Förvaltningschef, Hedemora kommun