Lansera utvalt till Microsoft Startup Program

Nu är det klart att Lansera Virtual Events valts ut till Micosoft Startup Program. Lanseras virtuella eventplattform kommer inom kort finnas på Microsoft Marketplace, och vara tillgängligt för alla resellers och partners inom Microsofts nätverk.

2020 startade Microsoft upp sitt globala program Microsoft for Startups i Sverige som varje år väljer ut 200 startupbolag till programmet. Programmet ger stöd till startupbolag för att utveckla och växa sin affär med tillgång till den senaste tekniken och hjälp att utöka sitt kund- och partnernätverk via Microsofts kanaler. Lansera har nu valts ut som partner och kommer inom kort finnas med på Microsoft Marketplace.

- Vi är både stolta och glada över att vara ett av de 200 startup bolag världen över som blivit utvalda till Microsofts Startup Program. Det är ett kvitto på att det vi gör ligger rätt i tiden och att de tror på vår produkt och vision. Vi ser fram emot att bli en del av Microsoft familjen och få del av deras expertis och nätverk. Målet för oss är såklart att bli en livslång partner till Microsoft och att kunna erbjuda alla virtuella events i Microsoft miljö, säger Björn Strand, VD på Lansera.

Möten i skräddarsydda miljöer
    Lansera har sedan 2019 anordnat över 100 events för företag, organisationer och myndigheter i sin virtuella plattform, som fått hyllningar för bland annat användarvänlighet och smarta tekniska funktioner. Tack vare det nya partnerskapet med Microsoft kommer plattformen inom kort att publiceras på Microsoft Marketplace för att kunna möta företagens behov av virtuella mötesplatser.

- Vårt mål är att erbjuda människor i hela världen en plattform för möten i skräddarsydda miljöer, och att det ska ske snabbt, smidigt och enkelt. Att kunna erbjuda detta via Microsoft gör det möjligt att nå många fler både nationellt och globalt, säger Viktor Strömberg, Chief Operations Ofiicer på Lansera.

Framgångsrikt startupprogram

Sedan starten av Microsoft for Startups för två år sedan har tusentals startups från över 140 länder kopplat samman sina innovativa lösningar till Microsofts kund- och partnernätverk. De startups som är aktiva i Microsoft for Startups är på god väg att uppnå över 1 miljard dollar i nya säljmöjligheter redan under 2021.