Träffa och provsmaka nya svenska Virtuous Vodka på Mitt Kök-mässan

Nya svenska Virtuous Vodka, ekologiska och naturligt smaksatta vodka och en produktion som inte tar några genvägar börjar ta Sverige med storm. För första gången är Virtuous Vodka med på Mitt Kök-mässan i Stockholm.

Mitt Kök är Nordens största konsumentmässa för mat, dryck och köksutrustning. Mässan som tar plats på Stockholmsmässan i Älvsjö varar i fyra dagar och det förväntas komma fler än 40 000 besökare. Virtuous Vodka finns på mässplats C19:29 med egen monter, där besökare har chans att träffa företagets representanter, däribland grundaren Claes Stenmark för att få veta mer om företaget och den högkvalitativa vodkan. Man får självklart också provsmaka: drinken Gingertini som tagits fram av den drinkorienterade baren Reisen, liksom små smakprover på samtliga sex naturligt smaksatta varianter och den naturella.

− Vår fina hantverksmässiga vodka gör sig bäst när man provsmakar och Mitt Kök-mässan är ett mycket bra tillfälle för oss att nå ut till många och även viktiga personer. Det doftar och smakar som råvarorna gör och det är lika underbart varje gång att se reaktionerna hos den som provsmakar, säger Claes Stenmark, grundaren till Virtuous Vodka.

Virtuous Vodka är naturligt smaksatt med enbart äkta och färska råvaror och är därmed helt fri från både aromämnen och tillsatser. Produktserien lanserades den andra maj på Systembolagets beställningssortiment och sedan dess lyckats nå hyllplats i ett antal butiker, senast genom kvalificering av Virtuous Vodka Ginger till Systembolagets fasta sortiment genom Systembolagets nya rankingsystem. Detta betyder i korthet att Virtuous Vodka Ginger fick tillräckligt hög poäng för att knuffa ut en annan smaksatt vodka, det vill säga att en befintlig smaksatt vodka med aromämnen får lämna plats för denna nya generation svensk vodka.

Förutom framgången på Systembolaget har Virtuous Vodka blivit hyllad av svenska dryckeskritiker och tagits väl emot av ett antal drinkorienterade barer.

• Dryck

• mitt kök 2013
  • systembolag

Om Virtuous Spirits