Alvesta kommun – Trygghetssystem som tjänst

Alvesta kommun tilldelade under april Viser ansvaret att etablera nytt trygghetslarmsystem på sju av kommunens äldreboenden. Systemen tillhandahålls som tillgänglighetsgaranterad funktionstjänst dygnet runt för att säkerställa kvalitén och tryggheten för de boende.

Upphandlingen är gjord med prioritet på de boendes säkerhet i första hand men även användarvänlighet, verksamhetsstöd och utvecklingsmöjligheter var viktiga parametrar i utvärderingen av ett modernt och verksamhetskritiskt stödsystem. Funktionstjänsten löper sex år från etablering av respektive boende.

Första boendet etablerades under våren och resterande boende etableras successivt under hösten 2016 samt 2017.

Kontakt:

Robert Green, VD Viser AB robert.green@viser.se

Britt-Marie Gustavsson, Omsorgsförvaltningen bm.gustavsson@alvesta.se

Birgitta Andersson, Projektledare/Enhetschef birgitta1.andersson@alvesta.se

• Data, Telekom, IT

Viser AB erbjuder IT-baserade trygghetssystem inom vård och omsorg samt industri. Tjänsterna erbjuds som komplett funktionstjänst där Viser har hela ansvaret och levererar en garanterad funktionalitet - alltid med kundernas verksamhetskrav och affärsnytta i fokus.