Vem gillar inte att få massage?

Vem gillar inte att få massage?

Massage mjukar inte bara upp våra muskler och leder, utan vi får även en inre avkoppling. Genom att det släpps loss av de där underbara må-bra-hormonerna. Vi får lättare att koppla av med mjukare muskler och leder, och vi blir piggare och gladare.

Massage är ingen nyhet på marknaden, men det uppkommer olika nyheter som gör att vi lättare kan ge oss själva regelbundna behandlingar av massage. Vi behöver ju inte heller begränsa oss till det ena sättet. Man kan ju till exempel kombinera med att besöka en professionell massageterapeut med att ge sig själv massage genom att exempelvis sätta sig i en massagefåtölj eller använda en massagepistol.

Det finns många fler alternativ och du kan se mer här vad som finns att välja mellan. Alla har de sina unika fördelar och man kan välja hjälpmedel efter sin egen budget eller efter bästa användningsområde. Många av de som tränar mycket börjar bli allt mer intresserade av en massagepistol, då den är enkel att ta med och är både enkel och effektiv på hela kroppen.

Vilka behov har du?

Innan du bestämmer dig för vilket hjälpmedel som kan vara bäst för dig, så bör du tänka på vilka behov du har med massagen. Hur ofta och om du vill ha ett hjälpmedel som är enkelt att ta med på resan, till träningen eller till jobbet. Det finns till exempel dynor och kuddar som är smidiga att använda på sin kontorsstol eller i bilstolen.

Massagefåtöljer eller stolar är sköna att koppla av framför tv:n, under tiden man lyssnar på musik eller när man bara vill koppla av samtidigt som hela kroppen får massage. Ogawa massagefåtöljer har fått väldigt bra betyg och det finns flera modeller att välja mellan. Ett utbud med olika storlekar, tillhörande funktioner och prislägen.

Hälsosam vardagslyx

Man kan säga att regelbunden massage ger dig hälsosam vardagslyx. Din kropp kommer att skutta av glädje och din sömn kommer att förbättras. Du kommer på sätt och vis känna dig yngre, då du även blir allt mer piggare och gladare. Med bättre kvalité på sömnen och med en friskare kropp, så är det lättare att agera mer positivt.

När man är mer utvilad och mer positiv i sinnet, så är det lättare att ta emot olika utmaningar i livet. Det blir lättare att hantera olika typer av stress, samtidigt som ens muskler och leder får må bättre. Man kan lättare röra på sig på bästa sätt möjligt.