Unika aktiviteter i Biosfärområdet Blekinge Arkipelag

Unika aktiviteter i Biosfärområdet Blekinge Arkipelag

Välkommen att uppleva ÄlskaVår längs ARK56

Den 30 april & 1 maj arrangerar företagen kopplade till ARK56 evenemang under temat ÄlskaVår.

ÄlskaVår är två dagar fyllda med spännande aktiviteter och upplevelser i naturen längs ARK56. Fira in våren, Valborg och vår spirande natur. Här kan du delta i skattjakt, skogsbad, Valborgsfirande, guidningar, fladdermusvandring, ridning på kamel. Cykla, paddla eller vandra - möjligheterna är många!

ARK56 ser evenemanget som en viktig pusselbit för att främja hållbart turism och öka medvetenheten om den vackra naturen i Biosfärområdet Blekinge Arkipelag. Målet är att erbjuda besökare unika och minnesvärda upplevelser samtidigt som vi värnar om miljön.

Kom och upplev evenemangen på plats. Delta i tävlingen genom att samla check-in märken för varje aktivitet du besöker. Vi ser fram emot att välkomna dig den 30 april - 1 maj på olika platser i Biosfärområdet Blekinge Arkipelag.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta Simone Wenzel, ARK56
Vill ni besöka oss, kan vi arrangera en pressträff där ni får träffa några företag som är med under dagarna samt möjlighet att ställa frågor och göra intervjuer, ta bilder mm.

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.