Visit Dalarnas sommarmagasin 2019

Nytt inspirationsmagasin om sommar i Dalarna

I Visit Dalarnas sommarmagasin 2019 presenteras spännande läsning om kultur, livsstil, familjevänliga aktiviteter och äventyrliga utflyktsmål.

Vi guidar dig till minnesåret för Carl Larsson, tar dig med på Kulturresan genom Dalarna och vägleder dig till de mest intressanta konstupplevelserna just nu genom Dalarna Art Trail

Vandringssugen? Vi har sammanställt de mest attraktiva vandringslederna, från vildmarken i Malingsbo-Kloten via stadsnära vandring i Falun och fäbodarna runt Siljan till fjällvandring i Grövelsjön.

Familjen Elison har testat cykling på områden som ingår i Biking Dalarna i trakterna kring Sälen och berättar om sina upplevelser.

Vill du shoppa hållbart? Inredaren Isabelle McAllister delar med sig av sina bästa loppistips och du vägleds till några av Dalarnas bästa loppisar.

För dig som gärna kryddar din utflykt med smakupplevelser finns Taste of Dalarna som vägledning. Här möter du människor som jobbar med mat och dryck utifrån ett hållbart och lokalt perspektiv, med alltifrån ekologiska odlingar, gårdar med småskalig köttproduktion och nytänkande hantverksbagerier.

För dig som reser med barn har vi också samlat tips på familjevänliga aktiviteter inom Barnens Dalarna

Läs Visit Dalarnas sommarmagasin här

Beställ ditt ex av Visit Dalarnas sommarmagasin här