Pressinbjudan Up to Date 2023 - Hur vi gör Dalarna till en mer hållbar destination

Pressmeddelande -

Välkommen att bevaka Dalarnas besöksnäringsdag Up to Date. I år är temat ”Större intryck, mindre avtryck". Det blir spaningar, föreläsningar och diskussioner om hur vi gör Dalarna till en mer hållbar destination.

Vad? Årets branschdag för besöksnäringen, Up to date.
När? 26 oktober kl 10-18.
Var? Klockargården i Tällberg.

För pressackreditering till Up to Date vänligen kontakta pressansvarig via mail annika.enmalm@visitdalarna.se och ange vilken media som är din uppdragsgivare. Senast den 19 oktober vill vi ha din anmälan. Varmt välkommen!

Med gemensamma krafter och rätt förutsättningar kan vi i Dalarnas besöksnäring bidra till resan mot en hållbar destination. Genom att samverka för långsiktig ekonomisk tillväxt, minskad klimatpåverkan och ta vara på platsens förutsättningar kan vi skapa ett attraktivt Dalarna där fler vill bo, leva och verka samtidigt som vi kan fortsätta erbjuda besökare minnesvärda och hållbara upplevelser.

Under dagen kommer vi att möta en rad inspiratörer och föreläsare, bland andra:

Anna Österlund, platsstrateg och trendspanare på Placebrander, ger oss en omvärlds- och trendspaning för att möta framtiden.

Björn Rinstad, vd för Leksands Sparbank, delar sin spaning kring makroekonomi i regional tappning.

Amanda Sandahl, vd på Destination Järvsö berättar om de visioner, utmaningar och samverkan som lett till att de, som första destination i Norden, blivit certifierade enligt Earth Check.

Mattias Larsson, Fredagskocken pratar om Vem ska laga maten?

Dessutom delar vi ut det ärofyllda priset Guldvingen till "Årets besöksnäringsföretag" och "Årets arbetsgivare".