VisitKarlskrona nominerade till Årets Marknadsförare

Guldeken har i 20 år lyft och premierat goda föredömen ur Blekinges näringsliv som bidrar till att utveckla länet. I år är alltså VisitKarlskrona nominerade i kategorin "Årets Marknadsförare". "Det är verkligen hedrande och roligt att nomineras till detta fina pris - och i så gott sällskap", säger Terje Pedersen, turistchef och marknadsansvarig för varumärket VisitKarlskrona.

Till Årets Marknadsförare kan utses enskild person, företag, organisation eller ideell förening inom Blekinge län som under året gjort dokumenterat skickliga marknadsföringsinsatser vilka resulterat i ökad kännedom och förstärkning av det egna varumärket. Det är en styrka om insatsen bidrar till att öka intresset för verksamheten utanför länets gränser.

"Vi brinner för detta och jobbar hårt med destinationsmarknadsföring och försäljning, primärt utanför Karlskrona. I ett antal plattformar erbjuder vi lokalt näringsliv att marknadsföra och sälja sina produkter under varumärket VisitKarlskrona", fortsätter han.

"Under 2014 tror jag vi har lyckats skapa uppmärksamhet både medialt och i våra kanaler, säger Terje Pedersen. Vår kampanj "Sveriges soligaste stad" och medföljande "solkrig" har nog ingen missat. Sedan har vi synts i TV under Fotbolls-VM och lanserat 9 språk på vår hemsida i samarbete med ArrivalGuides. Lokalt kan nämnas att vi har engagerat flera tusen personer i vår Instagram-tävling samt att vi har synts som sponsor och samarbetspartner under ett antal konferenser, konserter och idottsevenemang".

" Genom varumärket VisitKarlskrona bidrar vi till att öka synligheten för Karlskrona som stad och destination och det är riktigt kul att det uppmärksammas på detta sättet", avslutar en stolt och glad marknadschef.