Karlskrona lanserar årets roligaste kort!

12 aktörer inom Karlskronas besöksnäring har gått samman om att marknadsföra sig mot barnfamiljer under epitetet "Barnens roliga Karlskrona". Nu lanserar de ett förmåns-kort med massor av erbjudanden och förmåner.
"Det är helt fantastiskt!  Karlskrona är dubbelt så bra som alla andra, både soligast och roligast! , säger Christer Ericsson på Boda Borg/Säljö Udde, en av de medverkande aktörerna.  "
När vi tillsammans i Karlskrona gör en satsning mot alla barn, kan vi klart konstatera att oavsett, vilken vind, vatten, sol eller form av leklust du har, så kan vi erbjuda något för alla! Att vi tillsammans kan nå framgångar, känns extra roligt!”.

Marknadsföringen av kortet sker genom reklam i radio och TV, bannerannonser och trycksaker. De som köper kortet får en trevlig informationsfolder med en karta över deltagande aktörer.

"Barnfamiljerna är vårt starkaste kort inför framtiden på en ökande, starkt konkurrerande marknad. Stora kundgrupper såsom 40-talisterna kommer att minska som turistgrupp och därför måste man vara ute tidigt för att nå barnfamiljerna. Karlskrona med sitt läge och sina kvalitativa besöksmål för barn lockar fler och fler familjer och har fortfarande en mycket stor potential", säger Thomas Berg som äger Dragsö Camping & Stugby.

Barnens roliga Karlskrona-kortet kostar 60 kronor/person, gäller hela året och kan köpas hos de flesta av medverkande aktörer. Barnfamiljer som köper kortet kommer även bjudas på en liten överraskning här och var. Det kommer i tillägg att finnas ett antal tävlingar med fina priser knutna till kortköpet. Bland annat blir det dragning av en skön 24-timmars Karlskronavistelse bland de som registrerar sig på hemsidan www.visitkarlskrona.se.

"För vår del ser vi samarbeten som detta – som rör ett helt koncept från produktframtagning till marknadsföring och långsiktig kontakt med besökare som nyckeln till framgång att utveckla Karlskronas attraktionskraft och därmed locka fler – och återkommande – besökare. Barnfamiljen är en mycket viktig målgrupp, och som vi alla vet – om barnen är glada och nöjda, är föräldrarna oftast det också. Barnens roliga Karlskrona kommer att göra att vi har många glada och nöjda barnfamiljer i staden, både tillresande och fast boende", avslutar Louise Carlberg, verksamhetsutvecklare på Marinmuseum.

Medverkande aktörer:

Barnens Gård, Barnens Lekland, Boda Borg, Blekinge Museum, Marinmuseum, Dragsö Camping & Stugby, Karlskrona City, Scandic Karlskrona, Affärsverken/Skärgårdstrafiken, Wachtmeister Galleria, Modehuset Kronan och iKarlskrona AB.

För mer information:

Terje Pedersen, turistchef iKarlskrona AB, 0455-304805, terje.pedersen@karlskrona.se
Louise Carlberg, verksamhetsutvecklare Marinmuseum, 0767-215685, louise.carlberg@maritima.se
Thomas Berg, ägare Dragsö Camping & Stugby, 0708-443261, info@dragso.se