Succé för Karlskrona-film

Nästan 10.000 visningar på en dryg vecka. Det är statusen efter att Karlskronas destinationsbolag VisitKarlskrona la ut sin film som visar den vackra skärgårdsstaden från luften. "Detta är över förväntan och mycket roligt, säger Terje Pedersen, Karlskronas turistchef och ansvarig för marknadsföring.  Vi har fått enormt positiv respons från Karlskronas invånare som har hjälpt till att sprida filmen över hela världen via sina nätverk.

En film "från ovan" har vi önskat att göra länge. Behovet blev akut då några av de åtta TV-produktioner från in- och utland som har besökt Karlskrona i sommar hade önskemål om bilder och film från luften.
I samarbete med HeliAir Sweden och det lokala produktionsbolaget No Limits löste vi detta på rekordtid. Nu har vi verkligen fått ut vårt budskap; "Karlskrona. Mitt i skärgården".

Filmen ligger på YouTube, VisitKarlskronas hemsida och på VisitKarlskronas Facebook-sida. Den delas även på Twitter och snart finns den tillänglig i VisitKarlskronas app för iPhone, iPad och Android

• konferens
  • mobil
  • världsarv
  • flygfilm
  • flygfoto

Bolaget (AB Arena Rosenholm Karlskrona) jobbar med destinationsmarknadsföring i alla kanaler, driftar Karlskrona Turistbyrå och är arrangör/medarrangör av olika evenemang i Världsarvsstaden Karlskrona.
På vår hemsida www.visitkarlskrona.se hittar du information om och kan boka resa, boende, evenemang, besöksmål och aktiviteter. Du kan även följa oss på facebook.com/visitkarlskrona eller ladda ner din egen Karlskronaguide till mobilen eller iPad via Appstore och Android Market. Sök  "Karlskrona".