Finalisterna klara för Skånes nya besöks- och evenemangspris

Finalisterna klara för Skånes nya besöks- och evenemangspris

Idag tillkännager Visit Skåne finalisterna inför utdelningen av det nya stora besöks- och evenemangspriset Hylla Skåne. Initiativet har skapats av Skånes regionala destinationsbolag för att hedra alla de eldsjälar som arbetar för att få Skåne att blomstra av upplevelser och evenemang.

Det är allmänheten som röstar fram vinnarna i omröstningen som startar idag. Kategorierna är Årets eventskåning, Årets upplevelse och Årets volontär.

Till röstningsformuläret

Visit Skåne kommer också att dela ut hedersutmärkelsen Årets Tillsammans som utses av en jury bestående av representanter från branschen, akademin och främjarorganisationer inom evenemang och besöksnäring.

Vinnarna i de olika kategorierna avslöjas under en prisutdelningsceremoni på Amiralen i Malmö den 13 mars.

Det nyinstiftade priset Hylla Skåne uppmärksammar krafter inom den skånska besöks- och evenemangsnäringen som på ett nytänkande och glädjande sätt bidrar till utveckling av besöksnäringen i Skåne.

Skånes regionala destinationsbolag, Visit Skåne AB, har som en av sina uppgifter att stärka Skånes varumärke och främja besöks- och eventnäringen. Det ingår i uppdraget att verka för att stora evenemang, kongresser, utställningar och mässor genomförs i Skåne. Det handlar också om att utveckla skånsk besöks- och eventnäring med fokus på hållbarhet och innovation, och att öka destinationens kännedom och attraktivitet internationellt.

Läs motiveringarna till de nominerade på Visit Skåne hemsida

De nominerade till Årets Eventskåning:

Åhus Beach, Lotta Gall

Gudahagens Vikingamarknad, Camilla Stark

Dryckeshantverket, Glenn Pålsson

Eskilscupen, André Petersson

De nominerade till Årets Upplevelse:

Nyrups Naturhotell

Skånes Djurpark

Disgusting Food Museum

Botildenborg

De nominerade till Årets Volontär: