Inbjudan till Pressträff hos Tourism in Skåne

Inbjudan till Pressträff hos Tourism in Skåne

Inbjudan till pressträff från Tourism in Skåne den 16 mars 2009

Besöksnäringen i Skåne ska växa och utvecklas

Välkommen till en pressträff kl. 10.30
måndagen den 16 mars 2009 hos
Tourism in Skåne, Stortorget 9, 5 vån. i Malmö

På pressmötet berättar Pia Jönsson-Rajgård, ny VD för Tourism in Skåne, om de nya satsningar som ska hjälpa den skånska besöksnäringen att navigera rätt i framtiden. Med den konjunktur och valutasituation som råder har Skåne ett läge för tillväxt och utveckling som vi inte sett tidigare.
Vi får också en rad exempel på flera nya, intressanta turistsatsningar runt om i Skåne. Allt från fladdermusafari, nya sportarenor  till pilgrimsvandringar.
Vi får också veta mer om hur Skåne syns på TUR-mässan i Göteborg, Skandinaviens största turistmässa, den 18 -22 mars 2009.
För mer information, kontakta Lena Birgersson, pressansvarig. Anmälan görs via mail senast fredagen den 13 mars kl. 12.00 till lena.birgersson@skane.com

Tourism in Skåne AB är Skånes officiella marknadsföringsbolag inom turism. Uppdraget är att marknadsföra Skåne för svenska och utländska turister. Bolaget är, tillsammans med Event in Skåne och Invest in Skåne, dotterbolag till Business Region Skåne som ägs till 85 procent av Region Skåne och till 15 procent av Kommunförbundet Skåne.