​Nya namn i styrelserna för BRS-bolagen

​Nya namn i styrelserna för BRS-bolagen

I styrelserna för bolagen inom Business Region Skåne-koncernen tillträder nu totalt fem nya styrelseledamöter sina poster.

I Tourism in Skåne AB tar Anna Classon, Tillväxt- och Kommunikationschef Landskrona Kommun, och Jimmy Ekborg, Näringslivsutvecklare Osby Kommun, plats i styrelsen.

I styrelsen för Invest in Skåne AB är Petter Hartman, VD Medicon Valley Alliance, ny ledamot.

I Event in Skåne AB’s styrelse är Jane Andersson, ordförande för RF-SISU Skåne, ny ledamot.

Carin Daal, strateg Givakt AB, tar plats i styrelsen för Film i Skåne AB.

- Vi ser fram emot nytillskotten i styrelserna och tror att de har mycket att tillföra i det strategiska arbetet i bolagen, säger Mats Helmfrid, ordförande Business Region Skåne AB.

För mer information, kontakta gärna:
Mats Helmfrid, 070-734 77 67, mats.helmfrid@lund.se

Tourism in Skåne AB är Skånes regionala DMO (Destination Management Organisation). Vi samordnar marknadsföring och destinationsutveckling för en hållbar tillväxt i Skåne. Vårt arbete är framtidsinriktat och omvärldsbaserat för att skapa värde för kommuner och besöksnäring. Vi strävar efter att uppnå visionen för destinationen Skåne mot 2030: Skåne – where tourism matters