Sveriges bästa familjecamping 2012 ligger i Skåne

Sveriges bästa familjecamping 2012 ligger i Skåne

Barnsemester.se utser varje år vinnare i Stora barnsemesterpriset för olika kategorier. Det är besökare och testfamiljer som röstat fram sina favoriter under hela 2011. Utnämningen ”Bästa campingplats för familjer” är ny för i år, och går till Röstånga Camping i Skåne.

Röstånga camping ligger omgiven av en dramatisk, spännande och underbart vacker natur på sydsluttningen av Söderåsens nationalpark. Paret Asta & Jörgen Nystrand har under 10 år arbetat intensivt för att bli Sveriges bästa familjecamping.

-          Vi har fått bra tips från våra egna barn och från resor. Vi sätter alltid kvalitet och gästen i fokus, och det gäller även de små. Vi vill tacka alla trogna gäster som röstat på just oss, säger Asta Nystrand.

Under hela 2011 har besökare på Barnsemester.se satt betyg på de attraktioner som presenteras. Med hjälp av deras betygspoäng och olika testfamiljers bedömningar har de nominerade tagits fram. Därefter, i finalen, uppmanades alla föräldrar att rösta på sin favorit i varje kategori. Endast en röst per kategori och dator har tagits emot, för att förhindra massröstning.

Röstånga Camping & Bad har utvecklat många aktiviteter för hela familjen i naturskön
miljö och fina faciliteter. Se mer under www.rostangacamping.se

För mer information, vänligen kontakta:
Sara Brynskog, Tourism in Skåne, 0768-870353
Asta och Jörgen Nystrand, Röstånga camping, 0435 - 910 64