Från slott till herrgård vid Kalmarsund

Cykelsäsongen är igång och Karin Westberg som driver Bikeisland.se har bråda dagar med bokningar inför sommaren. Cykelpaketet ”Från slott till herrgård” är ett nära alternativ att upptäcka pärlorna i området Kalmarsund. Paketet finns för privatpersoner och företagsgrupper.

Turen finns för tre eller fyra dagar och utgår från Kalmar. Efter övernattning och middag på Slottshotellet startar färden från stadsparken vidare runt Kalmar. Turen går förbi idylliska Gamla staden, konstmuséet, slottet, Stensö, runt norra Kalmar och tillbaka via Bergavik samt kontrastrika Varvsholmen.

Dag två går längs småvägar vid vattnet mot Hossmo, vidare mot naturreservatet Holmskvarn och medeltida Voxtorps rundkyrka. Turen ger möjlighet till stopp i Börje Näslunds ateljé och slutar med övernattning på Stufvenäs Gästgiveri med Spa, relax och middag. I närheten finns rullstensåsen Örarevet.

Dag tre kan man välja att ta sig tillbaka till Kalmar via Ekenäs, Kolboda eller Hagby, eller fortsätta till slöjdriket vid Brömsebro och tillbaka till Stufvenäs för ytterligare en övernattning. Färden går genom små vackra byar som Bergkvara och Djursvik. En lunch på Blomlöfs rökeri ingår. På trippen åter till Stufvenäs Gästgiveri finns badmöjligheter.

Dag fyra går tillbaka till Kalmar via en väg inramad av stenmur och lövskog. Man passerar Bokenäs naturreservat med vandringsmöjligheter.

Sammanlagt är turen 155 km eller 116 km. Cykel, logi, middag och lunchpaket ingår i färdpaketet.

Bikeisland.se drivs av Firma Karin Westberg som ingår i Kalmar Science Park Incubator.

För mer pressinformation, kontakta:

Karin Westberg Bikeisland.se                           Mats Olsson, verksamhetsansvarig

info@bikeisland.se mats.olsson@kalmarsciencepark.se

Firma Karin Westberg                                     Kalmar Science Park Incubator

076 212 90 17                                             0705 - 21 16 94

www.bikeisland.se 0480-45 34 21                   www.kalmarsciencepark.se

Högupplösta bilder fria för publicering.

Från slott till herrgård vid Kalmarsund – Stensö fiskeläge jpg(1MB)

Från slott till herrgård vid Kalmarsund – Kalmar slott jpg(667KB)

Från slott till herrgård vid Kalmarsund – vårlandskap jpg(10MB)

Om Firma Karin Westberg

Firma Karin Westberg

Ett nystartat företag som arbetar med affärsutveckling inom turism- och upplevelse. Färdiga produkter är cykelresor med regional anknytning på tema konst-, kultur och natur under namnet bikeisland.se och guidade matvandringar med koppling till regional mat.

Verksamhetsidé

Företaget arbetar med affärsutveckling inom turism- och upplevelse med regional anknytning. Företaget arbetar med utveckling, paketering och regional profilering med speciell inriktning mot konst, kultur, natur, historia och mat.

Ägare

Ägare är Karin Westberg.

www.bikeisland.se

Om Kalmar Science Park

Kalmar Science Park, Kalmars teknikpark, omfattar idag ett femtiotal företag och organisationer. Spännvidden är stor. I Kalmar Science Park ingår både nystartade och etablerade företag inom en rad branscher. Gemensam för företagen är att de vill utvecklas nära högskolan och att de vill ingå i ett nätverk där de kan utbyta idéer, kunskap, erfarenheter och tjänster. Tillsammans kan vi skapa nya affärsmöjligheter.

Verksamhetsidé

Kalmar Science Park är arenan och mötesplatsen för utveckling av nyskapande kunskapsintensiva och/eller högskolenära företag med tillväxtambition.

Vi tillför nytänkande och kreativitet, inspiration och utveckling genom affärsutveckling, utvecklingsprojekt, nätverksambyggande och samordnad marknadsföring.

Vision

Kalmar Science Park ska erbjuda den bästa miljön för företag att växa i. Kalmar Science Park ska vara den självklara partnern för utveckling av kunskapsintensiva och högskolenära företag. Genom vår verksamhet stärker vi Kalmar varumärke.

Ägare

Kalmar Science Park AB ingår sedan ett år tillbaka i koncernan Kalmar Kommunbolag, som äger 94 procent av bolaget. Övriga delägare är Logica, Tieto Sweden AB och Företagsföreningen Kalmar Science Park.

www.kalmarsciencepark.se

• hälsa friskvård
  • aktiv semester
  • cykelresor
  • spa och relax
  • kalmar län
  • södra möre
  • kalmarsund

Firma Karin Westberg/Bikeisland arbetar med affärsutveckling inom turism/upplevelse. Företaget arbetar med utveckling, paketering och regional profilering med speciell inriktning mot konst, kultur, natur, historia och mat.

För mer information se www.bikeisland.se