Niclas Frisk från Atomic Swing

Atomic Swing första band ut i ”Live i Gamla Linköping”

Även i år kommer Visit Linköping & Co att arrangera konsertkvällar i Friluftsmuseet Gamla Linköping. Nu är det klart att Atomic Swing spelar 17 augusti i den anrika Folkparksteatern.

Förra året genomfördes tre konsertkvällar på sensommaren i Folkparksteatern i Friluftsmuseet Gamla Linköping. Då var det Säkert!, Nationalteaterns Rockorkester och Stiftelsen som stod på scen. I år tas konceptet Live i Gamla Linköping vidare och första band att presenteras blir Atomic Swing som spelar 17 augusti.

Niclas Frisk startade Atomic Swing i början av 90-talet och ritade om standarden för verkshöjden på rock både i Sverige och utomlands. Atomic som exploderade med Stone Me Into The Groove har legat i träda under ett tiotal år och låtkatalogen har lagrats skyddat från ljuset som ett exklusivt vin. Atomic Swing kommer under sommaren 2019 göra ett fåtal spelningar i Norden, varav en blir i Linköping. Sättningen för 2019 består av Niclas Frisk, Michael Lohse, Henrik Berglund, Helen Prim och Daniel Bengtson.

-Att genomföra konsertkvällar i Friluftsmuseet Gamla Linköping var magiskt. Den anrika miljön gav en härlig inramning och vi fick mycket positiv feedback från konsertbesökarna. Därför återupprepar vi succén även denna sensommar, säger Anders Thorén, eventproduktionschef på Visit Linköping & Co, och berättar att fler band kommer att presenteras löpande under våren.

Biljetterna till Atomic Swing släpps fredag 8 mars kl. 10.00 via visitlinkoping.se.

Fler biljettsläpp till Live i Gamla Linköping kommer att presenteras under våren via visitlinkoping.se.

Anders Thorén, eventproduktionschef, Visit Linköping & Co
anders.thoren@visitlinkoping.se, 0708-115081