Kungliga bröllopsmiddagen, nytt lyxhotell & nypremiär för Operakällarens smörgåsbord

Möt stjärnkocken Stefano Catenacci som lagar mat till kungliga bröllopet

Stefano Catenacci har fått den stora äran att ansvara för Kronprinsessan Victoria och herr Daniel Westlings bröllopsmiddag 19 juni på Kungliga slottet. Operakällaren, som precis belönats med prestigeguiden White Guides utmärkelse ”Sveriges bästa restaurang – Totalupplevelse”, har sedan 1961 lagat mat till Kungahuset och har sedan dess ansvarat för banketter vid alla statsbesök, representationsmiddagar samt H.M. Konungens middag för Nobelpristagarna, dagen efter Nobelprisutdelningen, på Kungliga slottet.

Nobis Hotel blir Stockholms första samtida lyxhotell

Personlig service av allra högsta klass och unika upplevelser i mat, dryck, boende och miljöer står i fokus när det nya hotellet slår upp dörrarna på anrika Norrmalmstorg 1 december 2010. I ståtliga byggnadsminnesmärkta 1800-talshus skapar prisbelönta arkitekttrion Claesson Koivisto Rune en modern kontrasterande inredning med Stockholms stämningar, känslor och färger som subtil inspirationskälla. Operakällarens stjärnkock Stefano Catenacci förbereder som bäst de nya restaurangkoncepten.

Nypremiär för Operakällarens klassiska smörgåsbord

Lagom till sommaren vankas nypremiär på en av Operakällarens stora succéer genom tiderna: smörgåsbordet! Werner Vögelis och Tore Wretmans gastronomiska traditioner lever vidare när det återigen (efter 15 års uppehåll) blir dags att duka upp stor buffé med svenska delikatesser.

På plats på pressträffen finns bl.a. Stefano Catenacci, Chef des Cuisines Operakällaren, Abbe Ibrahim, VD Operakällaren & Café Opera och Claes Anerud, VD Nobis Hotel.

Bilder & mer information om Nobis

För mer information om, Jenny Edh Jansen, Marknads- & PR-chef, e-mail: jenny@nobis.se, telefon 0703-788 428. Högupplösta bilder finns i Nobis webarkiv http://www.nobis.se/files.asp?catID=766

• operakällaren
  • lyxhotell stockholm
  • smörgåsbord
  • tur-mässan
  • hotell

Om Nobis
Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom stjärnkrogen Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellen Hotel J Nacka Strand och nyöppnade Hotel Skeppsholmen, konferenshotellet Täby Park Hotel, Restaurant J, mässanläggningen Factory och mötesplatserna Tornvillan och Fabrikörsvillan i Nacka Strand.