Skeppsbron Umeå, foto: Bea Holmberg

RIX FM Festival till Umeå den 17 juli

Nu är det klart att RIX FM Festival kommer till Umeå och Skeppsbron den 17 juli. Stoppet är det andra av totalt 12 i landet och publiken i Umeå kan se fram emot en färgsprakande sommarfest tillsammans med Sveriges artistelit.

– I år firar RIX FM Festival 25 år. Det var ingen som trodde att turnén skulle bli en sådan succé när vi startade 2000, men efter 25 fantastiska år så är vi nu ett av Europas största radioevent. Idén är enkel. Tillsammans med våra partners, artister och skivbolag bjuder vi RIX FMs lyssnare på en unik musikupplevelse med fri entré som tack för att de lyssnar, säger Anders Sjöland, Marknadsdirektör på Viaplay Group Radio.

- Efter ett par års dialog är vi glada att äntligen kunna välkomna RIX FM till Umeå. Det blir en folkfest som fyller en lucka i sommarens för övrigt välfyllda evenemangsskalender, säger Gabriella Hed Vall, VD för Visit Umeå.

Om RIX FM Festival
RIX FM Festival presenteras av Viaplay i samarbete med OLW, Ingo, Pepsi, McDonald’s, Elitfönster och Pengapeppen. Festivalen har alltid fri entré och stoppet i Umeå den 17 juli är det andra av totalt 12 i landet. Årets artister offentliggörs vid ett senare tillfälle. Förra året gästades festivalen av över en kvarts miljon besökare, vilket gör RIX FM Festival till den i särklass största festivalen i Sverige.

Emelie Zethzon, PR-ansvarig RIX FM Festival, emelie.zethzon@viaplaygroup.com