Svenska fotbollsfans kan samlas och se Sveriges kvartsfinal 11 augusti på två platser i Umeå centrum. Foto: www.pixabay.com/borgmattisson

Sportbarer bjuder in till tidig fotbollsfest i Umeå centrum

Sverige är klart för kvartsfinal i fotbolls-VM 2023 och när svenska landslaget möter Japan den 11 augusti kan Umeåbor och tillresta besökare se matchen med andra fotbollsfans. Sportbarerna Allstar och O’Learys väljer att öppna upp ovanligt tidigt för alla som vill se fotboll tillsammans.

- Vi vill ge Umeåbor och besökare möjlighet att se kvartsfinalen tillsammans. Nu ser vi fram emot att en stor publik kommer för att heja på Sverige och äta frukost samtidigt som landslaget spelar, säger Fredrik Åkerlund, Allstar Umeå.

- Självklart öppnar vi tidigare för att heja fram våra fotbollsdamer. Vi fixar något lättare att fika, massor av kaffe och hoppas att man tar med kollegorna eller familjen på en tidig fotbollsfest i Umeå centrum, säger Peter Sjöström på O’Learys Umeå.

Sveriges match spelas på Nya Zeeland och startar 09.30 på morgonen svensk tid. Mer information om visningen av matchen på de två Umeåkrogarna finns nedan:

1) Allstar Umeå
Dörrarna öppnas: 09.00
Matchstart: 09.30
Övrigt: Möjlighet att köpa frukost på plats.

2) O’Learys Umeå

Dörrarna öppnas: 09.15
Matchstart: 09.30
Övrigt: Möjlighet att köpa nybakat fika och kaffe på plats.

Mer information och kontakt

Fredrik Åkerlund, Allstar Umeå telefon 070 677 06 44