​John Zafaradl, ny projektledare på Visit Värmland

John Zafaradl har efter årsskiftet börjat som ny projektledare på Visit Värmland. Han kommer att vara verksam med att utveckla besöksnäringen med fokus på affärsutveckling, paketering och produktutveckling i samverkan med företagen.

– John kommer att bli en viktig resurs nu när projekten är igång och hans driv och kompetens kring produktutveckling kommer att gynna besöksnäringen i Värmland och våra övriga partners och företag i vårt gränsöverskridande projekt, säger Mia Landin vd på Visit Värmland.

– Jag är är inflyttad västgöte till Värmland sedan 1998. Detta till trots har jag spenderat mestadels av mitt yrkesverksamma liv i Skaraborg som projektledare i landsbygdsprogrammet (Leader) där jag hunnit avverka flera projekt, samtliga med fokus på besöksnäringsutveckling. Innan dess ägnade jag min vakna tid åt att vara redaktör och skribent i en av Sveriges största magasin om sportfiske. De sista åren har jag på deltid - utöver hela Skaraborg - även varit verksam i fem av Värmlands kommuner och arbetat med naturturism vilket - på allvar - fått mig att inse vilken potential Värmland har och vilka fina utvecklingsmöjligheter som finns här inom besöksnäringen överlag. Känslan är, utöver den starka resursen vi sitter på, att värmlänningar vågar vara innovativa och företagsamma, en synnerligen inspirerande anda för någon som jobbar med turismutveckling oavsett genre! säger John Zafaradl.

När John inte jobbar eller umgås med sin familj och vänner sitter han gärna ensam i sin båt - oavsett väder eller årstid - och fiskar efter stora gäddor. Han är pappa, sambo, son, kollega ... och storgäddfiskare.

För mer information:
Mia Landin, vd Visit Värmland, mia.landin@visitvarmland.se, 054-776 60 01
John Zafaradl, projektledare Visit Värmland, john.zafaradl@visitvarmland.se, 054-776 60 10