Superga live på Viskan e-handelsplattform

Det italienska skovarumärket Superga har lanserat en e-handel för den svenska, norska och danska marknaden på Viskan e-handelsplattform efter ett tight införandeprojekt.

Superga är ett anrikt varumärke som grundades i italienska Turin i början av 1900-talet. Med en lång rad ikoniska skomodeller, inte minst “2750 Classic”, som lanserades redan 1925 och där man för första gången använder vulkaniserat gummi som sula och som fortfarande går att köpa (!), har man en stark ställning på skomarknaden.

För några år sedan lanserades Supergas nordiska webshop, men nu kände man att den behövde uppgraderas för att kunna stödja en förväntad tillväxt, varvid den gamla plattformen på Magento åkte ut och ersattes av Viskans moderna och hypersnabba Streamline 3.

– Eftersom Superga tillverkar trendiga och högkvalitativa skor från Italien, så ville vi avspegla den kvalitén även i designen på siten. Med fokus på pixelperfektion, så blev resultatet en tilltalande site med en balans mellan bra produktinformation, enkel köpresa samt inspiration, säger Sara Draheim, ansvarig AD på Viskan.

– Genom ett tätt och transparent arbete tillsammans med teamet på Viskan har vi lyckats att lansera två siter på kort tid med en snäv deadline. Rak och snabb kommunikation har varit det som genomsyrat projekten från start till mål. CMS:et är fantastiskt och oerhört lättarbetat! Vi fortsätter vidare mot nya och spännande projekt tillsammans! säger Madeleine Ahlbäck, e-handelschef och ansvarig projektledare hos Superga.

Siten har försetts med stora produktbilder, är lätt att navigera samt har en 360 graders vy av skorna för att kunden skall kunna få en bra överblick över hela skon.

Hållbarhet är ett nyckelord för Superga varför man, på varje enskild sko, valt att lyfta fram information om hur man enklast sköter skovården.