Haninge förbättrar webbar med Vismas hjälp

När Haninge kommun sökte en leverantör som kunde förvalta, utveckla och förbättra kommunens nära 70 webbplatser och intranät föll valet på Visma Consulting. Det nya avtalet är värt 3,5 miljoner kronor.

– Haninge kommun har en stark tillväxt. Därför är det oerhört viktigt att arbeta i nära partnerskap tillsammans med våra leverantörer för att möta invånarnas behov av information, service och tillgänglighet i våra digitala kanaler. Arbetet med Visma kommer ha stor påverkan på vårt arbete framåt med digitalisering, säger Anna Berglund, kommunikations- och digitaliseringsdirektör i Haninge kommun.

I uppdraget ingår att supportera, förvalta, utveckla och förbättra kommunens befintliga webbplatser och intranät såväl som att utveckla nya webbplatser och applikationer. Haninge använder webbplattformstjänsten Episerver DXC, där kommunen idag har ett 70-tal webbplatser.

– Digitalisering är ett av Haninge kommuns viktigaste strategiska mål. Att vårt expertteam inom Episerver får medverka i deras satsning på utvecklingen av webbar och intranät är en utmaning vi gärna antar, säger Anders Sjölander, affärsområdeschef på Visma Consulting.

Avtalet löper över två år med möjlighet till förlängning ytterligare två år och uppskattas vara värt 3,5 miljoner kronor under avtalsperioden.

För mer information kontakta gärna:
Anders Sjölander, affärsområdeschef Visma Consulting, 070-4820522, anders.sjolander@visma.com

• Statlig, kommunal förvaltning

• konsulttjänster