Visma stolt sponsor av Women in Tech 2020

För sjunde året i rad arrangerar Women in Tech Nordens största teknikkonferens för kvinnor i Stockholm. Inför årets upplaga där 2 500 personer kommer att samlas på Stockholm Waterfront går Visma in som stödjande partner.

Women in Tech har skapats genom stöd från rekordmånga teknikbolag. Bolag som alla enas kring frågan att det är kritiskt för Sveriges framtida konkurrenskraft att fler kvinnor väljer en karriär inom tech och att de som redan finns i branschen ska vilja stanna kvar.

– Women in Tech är drivet av människor och företag som vill skapa förändring. Från bolagens sida är det en överlevnadsfråga att få in de bästa talangerna till sina team, och bra team består av människor med olika perspektiv och erfarenheter. Det är här våra partners gör skillnad varje dag, med sitt arbete kring inkludering och rekrytering, säger Elin Eriksson, Director för Women in Tech Sweden.

Biljetterna till eventet är gratis tack vare stödet från partnerföretagen och det brukar vara en stor efterfrågan. Förra årets platser blev fullbokade på 45 sekunder. Biljettsläppet sker den 30 januari, kl 12.00.

Läs mer hos Women in Tech