Wikinggruppen gör tung e-handelsrekrytering

Wikinggruppen gör tung e-handelsrekrytering

Vismas e-handelsbolag Wikinggruppen har rekryterat Albin Jansson som strategisk affärsutvecklare. Han kommer närmast från Klarna där han arbetat under åtta år, senast som globalt ansvarig för Klarna Checkout.

– Vi är riktigt glada över att Albin Jansson väljer att ansluta till Wikinggruppen. Med sin bakgrund kommer Albin att bidra med både strategi och branschkompetens och kommer ha en nyckelroll i vår fortsatta utveckling säger Jonte Bergman, vd på Wikinggruppen.

På Klarna har Albin förutom sin nuvarande roll arbetat med att bygga upp bolagets erbjudande mot transportsektorn, samt varit produktansvarig i Norden. Han kommer att ingå i Wikinggruppens ledningsgrupp och tillträder sin nya tjänst 2019-10-01.

– Wikinggruppen är väl positionerade för att förändra och leda utvecklingen för e-handelsplattformar. Jag tror fortfarande det finns mycket kvar att göra, branschen som helhet står inför många intressanta utmaningar framöver och den resan vill jag vara en del av, säger Albin Jansson.

För mer information, kontakta gärna
Jonte Bergman, vd, Wikinggruppen, 0650-757 59, jonte.bergman@wikinggruppen.se

Om Wikinggruppen
Wikinggruppen är en totalleverantör av e-handelslösningar och relaterade tjänster inom programvaruutveckling inom både B2C och B2B. Företaget har 44 medarbetare baserade i Hudiksvall, Norrköping och Stockholm. Wikinggruppen hanterar och driftar idag ca 1 200 e-handelsbutiker. Wikinggruppen är en del av Visma.

---------------------
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Johanna Stier

Presskontakt Head of PR and Communications at Visma Sverige 0730-56 17 69