Agda PS ett självklart val för Kronans Apotek

Kronans Apotek har valt Agda PS från Visma för sin hantering av lön, resor och förtroenderapportering. Affären stärker ytterligare Vismas position som en av de ledande leverantörerna av system och tjänster inom lön- och personalområdet på den svenska marknaden.

- Det absolut bästa med Agda PS är användarvänligheten säger Lena Lejman, lönechef på Kronans Apotek. I mitt team arbetar vi med att alla ska kunna ta hand om allt i löneprocessen. Agda PS är ett väldigt bra system, enkelt och lättförståeligt. Det skapar trygghet och gör oss mindre sårbara, säger Lena Lejman.

Såg tidigt möjligheterna
Kronans Apotek producerar cirka 2 300 löner varje månad. När Lena Lejman kom i kontakt med Agda PS första gången fick hon en helt ny bild av vad som kan göras i ett lönesystem. Särskilt uppskattar hon listgeneratorn eftersom det går att skapa listor efter verksamhetens behov.

Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Agda, 0431-44 94 00
Lena Lejman, lönechef på Kronans Apotek, 010-240 60 13

Kronans Apotek är Sveriges tredje största apotekskedja med närmare 300 apotek från Trelleborg i söder till Malmberget i norr med cirka 2 300 anställda. Kronans Apotek är ett modernt apotek som verkar för kunden i tiden. Apoteken kännetecknas av ett positivt kundbemötande och ett attraktivt sortiment. Apoteken har därför också en viktig uppgift att förmedla rådgivning och information till patienterna. Inte minst för att säkra en god läkemedelsbehandling.

Visma Agdas kunder finns inom flera branscher och verksamhetsområden. Som exempel kan nämnas företag som Boliden Mineral, SCA, Bilia, Pågen, Kinnarps och Hemtex. 525 000 löntagare får sina löner från Agda PS. Företaget ingår sedan april 2012 i Vismakoncernen.