Danderyd kommun väljer Visma som helhetsleverantör

Danderyd kommun väljer Visma PubliTech som helhetsleverantör inom HR, lön, bemanning, och rekrytering.

- Vi har en lång relation med Visma och tycker att samarbetet fungerar bra. Deras lösningar är anpassade till våra arbetssätt inom personal- och lönehantering. Att nu kunna samla alla våra behov hos en leverantör ser vi som fördelaktigt, säger Marinka Liljegren, Lönechef på Danderyd kommun.

Danderyd kommun, med 33 000 invånare och 2 300 anställda, har sedan tidigare använt Vismas lönesystem Personec P för sina HR-processer och lönehantering. Kommunen har som ambition att ytterligare effektivisera sin verksamhet och har därför sökt en helhetslösning inom samtliga områden.

Efter en upphandling med tre anbudsområden, lön, schema och bemanning samt rekrytering , såg Danderyds kommun fördelar med att välja en leverantör, där valet föll på Visma PubliTech. I avtalet ingår senaste versionen av lönesystemet Personec P inklusive systemförvaltning, schemaläggnings- och bemanningssystemet Medvind WFM samt rekryteringsverktyget Visma Recruit.

- Våra ambitioner är att effektivisera verksamheten med fler digitala tjänster för såväl schemaläggning, bemanning, löner, HR och rekrytering. Valet föll på Visma för att de kan leverera alla delar och på en nivå som vi önskar, säger Marinka Liljegren.

Visma PubliTech har en bred produktportfölj av marknadsledande digitala lösningar som underlättar kommuners och regioners hantering av HR, lön, bemanning, ekonomi och hjälpmedel.

- Danderyd kommun är en strategiskt viktig kund för oss och vi är stolta över ett fortsatt förtroende, numera som helhetsleverantör. I och med avtalet stärker vi även vår roll som ledande leverantör för digitala tjänster inom den offentliga sektorn, säger Eleonor Kalin, affärsområdeschef HRM Public på Visma PubliTech.

För mer information, kontakta gärna:

Eleonor Kalin, affärsområdeschef HRM Public på Visma PubliTech

Tfn. 076 128 30 98

Mail. eleonor.kalin@visma.com

• visma
  • digitalisering
  • upphandling

---------------------
Visma är en ledande leverantör av affärskritisk programvara, för effektivare och starkare samhällen. Vi förenklar och automatiserar arbetet för företag och organisationer av alla storlekar och därigenom förbättrar vi människors vardag. Med 15 000 anställda, 1 200 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central-, Östeuropa samt Latinamerika och en omsättning på 2 081 miljoner euro år 2021 är vi engagerade i att göra morgondagen bättre än idag. Besök oss på visma.se.