Filmstaden väljer lönesystem från Visma

Funktion och automation i kombination med pris var avgörande för Filmstaden i valet av nytt lönesystem.

– Vi är väldigt glada för förtroendet att få fortsätta leverera lönesystem till Filmstaden, nu med vårt system HR-plus 8, säger Sofia Gerstenfeld, VD på Visma Enterprise.

Filmstaden har efter pandemi-åren öppnat upp samtliga sina biografer igen och löneavdelningen producerar mellan 900-1 000 löner varje månad.

– Vi har länge tittat på hur vi kan effektivisera vår lönehantering utan en mängd specialanpassningar. Med HR-plus 8 kommer det att bli en enorm skillnad, säger Henrik Alfredsson, systemförvaltare och löneadministratör på Filmstaden.

– Vi får större automation i process och flöde och mindre manuellt arbete. De öppna API:erna ger oss möjlighet att skapa smarta integrationer mellan lönesystemet och övriga stödsystem, nu och i framtiden, säger Henrik Alfredsson.

HR-plus är ett marknadsledande molnbaserat system för större bolag som hanterar och automatiserar komplexa processer.

– Den moderna tekniken ger tid till det som skapar mervärden för våra kunder och deras anställda. Vårt mål är att alla våra kunder ska vilja rekommendera oss som leverantör och jag blir extra glad när vi får ett förnyat förtroende från en kund, säger Sofia Gerstenfeld.

Projektstart nu i höst och premiär för första löneutbetalningen i HR-plus 8 beräknas bli efter sommaren 2023.

(API är en förkortning för Application Programming Interface.)

Läs mer om HR-plus här

För mer information, kontakta gärna

Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Enterprise AB

Tel. 010-141 15 01,

Mail. sofia.gerstenfeld@visma.com

Henrik Alfredsson, systemförvaltare & löneadministratör, Filmstaden AB

Mail. henrik.alfredsson@filmstaden.se

Om Filmstaden

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. De driver 35 biografer med totalt 254 salonger och drygt 32 000 fåtöljer. Filmstaden finns på 16 orter och hos dem arbetar 1 200 personer. De ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.

Om Visma Enterprise
Visma Enterprise utvecklar lösningar som automatiserar och förenklar verksamhetskritiska processer. Det ger våra kunder och deras medarbetare möjlighet att fokusera på det som gör dem framgångsrika.

• lönesystem

---------------------
Visma är en ledande leverantör av affärskritisk programvara, för effektivare och starkare samhällen. Vi förenklar och automatiserar arbetet för företag och organisationer av alla storlekar och därigenom förbättrar vi människors vardag. Med 15 000 anställda, 1 200 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central-, Östeuropa samt Latinamerika och en omsättning på 2 081 miljoner euro år 2021 är vi engagerade i att göra morgondagen bättre än idag. Besök oss på visma.se.