Första banksamarbetet klart för Vismas internetbokföring

Handelsbanken är den första affärsbanken med automatiserad direktkoppling till Visma Spcs nya program för fakturering och bokföring över internet, Avendo eEkonomi. Med kopplingen till internetbanken bokförs in- och utgående betalningar utan att man behöver lyfta ett extra finger.

– Avendo eEkonomi utgår från småföretagarens vardag, säger Rolf Dahlberg, vd i Visma Spcs. Företagaren kan fullt ut ägna sig åt sin verksamhet och sköta både fakturering och bankaffärer över internet. Bokföringen tar programmet hand om i bakgrunden.

– Det här är en lösning som många användare vill ha i dag – det ska vara enkelt, det ska fungera och det ska vara tillgängligt överallt, säger Rolf Dahlberg.

Avendo eEkonomi utgår från behoven hos landets tiotusentals småföretagare oavsett om de har en Mac eller en Windowsdator. Programmet jobbar över internet och tar hand om företagarens två viktigaste administrativa behov – faktureringen och betalningarna.

Automatiska kontoavstämningar
Tack vare kopplingen till internetbanken görs avstämningar automatiskt mellan programmet och bankkontot. Alla nya affärshändelser uppdaterar programmets startsida med en grafisk presentation av hur företaget ligger till.

– Det är mycket spännande och viktigt för oss att kunna leverera en snabb och säker direktkoppling mellan våra kunders internetbankskonton och Vismas nya e-lösning för småföretagare, säger Håkan Fridh, produktansvarig hos Handelsbanken.

– Vi har fortsatt på vår linje att automatisera som mycket som möjligt av det som många upplever som ”den krångliga bokföringen”, säger Visma Spcs vd Rolf Dahlberg. Med Avendo eEkonomi tar vi bort bokföringsspökena och ger småföretagarna en krångelfri vardag med full kontroll och mer tid för det viktigaste jobbet – att driva och utveckla sina företag.

Se filmen och läs mer om Visma Avendo eEkonomi på www.vismaspcs.se

Rolf Dahlberg, vd Visma Spcs, 0470-70 60 39, rolf.dahlberg@visma.se
Stefan Olson, utvecklingsansvarig Visma Spcs, 0470-70 61 81, stefan.olson@visma.se
Håkan Fridh, produktansvarig Handelsbanken, 08-701 84 87, hafr03@handelsbanken.se

• internetbokföring
  • debet och kredit

Visma ger små och stora företag, handel, offentlig verksamhet, organisationer och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har 3.500 anställda i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Rumänien. I Sverige sysselsätts 1.000 personer.