Systemstöd ingår partnerskap med Visma och bygger ny organisation kring affärssystemet Visma.net

Affärssystemskonsulten Systemstöd väljer att bli certifierad Visma.net-partner för att stärka och komplettera sitt ERP-erbjudande. Tillsammans med Visma ser man nu fram emot att växa sin affär genom att hjälpa fler svenska företag att ta steget till ett modernt, molnbaserat affärssystem.

• Systemstöd är just ett sådant framåtblickande företag vi alltid söker efter partnerskap med. De är i en spännande tillväxtfas som vi är glada över att vara en del av, och de är ett mycket välkommet tillskott i vårt partnerled som nu upplever en stor efterfrågan på vårt affärssystem, säger Carola Lissel vd Visma Software.

Det är i samband med konsolideringen med sin tidigare samarbetspartner Avone IT som Systemstöd väljer att satsa på Visma.net. Och genom samgåendet får man en flygande start i uppbyggnaden av sin organisation kring Vismas molnbaserade affärssystem, tack vare den expertis och de kunder som kommer med Avone IT, Visma.net-partner sedan tidigare.

• Visma.net är ett starkt affärssystem med ett stort ekosystem som kompletterar vårt erbjudande bra. Det ger oss också nya muskler inom ett flertal kundsegment, säger Fredrik Jansson vd Systemstöd AB.

Systemstöd och Avone IT går samman 1 november men uppbyggnaden av den nya Visma.net-organisationen genom certifiering, utbildning och rekrytering är redan i full gång. Systemstöd kommer att jobba med hela Visma.nets produktlinje.

• Vismas tydliga fokus på Norden och tillgänglighet gör det inte bara lätt att komma igång som återförsäljare. Närheten till produktutveckling och Vismas lyhördhet kommer vara en enorm fördel för våra kunder, säger Fredrik Jansson.

För mer information, kontakta:

Carola Lissel, vd för Visma Software, 010-141 27 57, carola.lissel@visma.com

Fredrik Jansson, vd Systemstöd, 08-586 142 04, fredrik.jansson@systemstod.se

Om Systemstöd
Systemstöd har lång erfarenhet och djup kompetens inom flertalet affärssystem (Sage X3, Jeeves ERP och Standard ERP (HansaWorld) och levererar även mängder av tilläggslösningar. Man är i dag ca 50 anställda fördelat på fem orter i Sverige och förvaltar ca 250 affärssystemskunder.

---------------------
Visma är en ledande leverantör av affärskritisk programvara, för effektivare och starkare samhällen. Vi förenklar och automatiserar arbetet för företag och organisationer av alla storlekar och därigenom förbättrar vi människors vardag. Med 13 600 anställda, 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central-, Östeuropa samt Latinamerika och en omsättning på 1 741 miljoner euro år 2020 är vi engagerade i att göra morgondagen bättre än idag. Besök oss på visma.se.