Västra Götalandsregionen har upphandlat ny e-handelslösning från Visma

Västra Götalandsregionen, VGR, har tecknat avtal med Visma Commerce gällande leverans av e-handelslösningen Visma Proceedo. Avtalet löper på fem år med option på ytterligare fem år.

– Avtalet är, sett till värde och omfattning, ett av de största i Visma Commerce historia och är ytterligare ett bevis på att våra molnlösningar inom Source-to-Pay är marknadsledande, säger Marie Ceder, vd för Visma Commerce.

Det nya e-handelssystemet ska hantera alla typer av köp samt fakturor som rör bland annat läkemedel, livsmedel, konsultinköp och andra varor och tjänster som behövs inom regionen. Visma Proceedo kommer att ersätta den befintliga e-handelslösningen.

I leveransen till VGR ingår även upphandlingsverktyget Visma TendSign samt avtalsuppföljningsverktyget Visma CLM. Det totala kontraktsvärdet är upp emot 100 miljoner.

– Efter att under drygt ett års tid arbetat intensivt med den här upphandlingen är det givetvis väldigt roligt att få påbörja leveransen av denna strategiskt viktiga affär, säger Marie Ceder.

Även från kundens sida är de nöjda med avtalet.

– Visma Commerce är en professionell, mycket erfaren och inom branschen tongivande leverantör av lösningar för e-handel, upphandling samt fakturahantering till svenska företag och myndigheter. De har även betydande erfarenhet inom domänen Source-to-Pay. Projektet kommer att bli ett av de högst prioriterade inom VGR under 2017-2018, säger Peter Söderström, Inköpsdirektör på VGR.

För mer information, kontakta:
Marie Ceder, VD Visma Commerce AB, Visma, 0702-61 33 41, marie.ceder@visma.com
Peter Söderström, Inköpsdirektör VGR, 070-082 22 12, peter.soderstrom@vgregion.se

Om VGR
Västra Götalandsregionen, VGR, är en av Sveriges största arbetsgivare med omkring 50 000 anställda. Uppgiften är att erbjuda bra sjukvård och tandvård samt ge förutsättningar för god folkhälsa, ett rikt kulturliv, god miljö, jobb, forskning, utbildning och bra kommunikationer.

Om Visma Commerce AB
Visma Commerce är Nordens största leverantör av inköps-, upphandlings- och anbudstjänster. De molnbaserade lösningar täcker in hela upphandlings- och inköpsprocessen inom domänen Source-to-Pay. Fler än 10 000 företag och organisationer, med tillsammans fler än 500 000 användare nyttjar idag lösningarna och tjänsterna.