Visma digitaliserar Lärarförbundets medlemskommunikation

Lärarförbundet har valt Visma som en partner för att fortsätta digitaliseringen av sin verksamhet. Målet är att förbättra och förenkla den digitala kommunikationen med sina 230 000 medlemmar och förtroendevalda. Det görs genom en helt ny portal som Visma har fått i uppdrag att bygga åt förbundet.

– Vi är glada för det förtroende som Lärarförbundet ger oss genom uppdraget. Det är en organisation med en öppen inställning till digitalisering vilket gör möjligheterna och vinningarna i effektivitet stora för dem, säger Mimmi Pareigis, kundansvarig på Visma Consulting.

Vismas arbete i projektet kommer innebära att visuellt skapa en användarvänlig och intuitiv portal med integrationer mot bakomliggande system, varav flera också nu ska bytas ut. I samband med detta behöver den digitala kommunikationen med förtroendevalda och medlemmar förbättras och förenklas.

Via den nya portal som byggs ska förtroendevalda till exempel kunna hantera ärenden, nätverk, arbetsuppgifter rörande uppdraget och lagra dokument. Portalen kommer att integreras i webbplatsen lararforbundet.se. Hela lösningen görs i Episerver och levereras som en tjänst av Episerver DXC.

– Lärarförbundet befinner sig i en omfattande digital transformation med målet att skapa ett bättre stöd till våra förtroendevalda och medlemmar. Därför känns det viktigt att ha en partner som Visma som möter våra krav på säkerhet och effektiva processer för att höja medlemsnyttan, säger Sixten Frixon, kanslichef och 1:e ombudsman på Lärarförbundet.

Om Lärarförbundet
Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation. Det är ett fackligt yrkesförbund med över 230 000 medlemmar från skolans alla delar. Man organiserar till exempel lärare, förskollärare, fritidspedagoger, grundskollärare, gymnasielärare, högskolelärare, studie- och yrkesvägledare, lärare i musik- och kulturskolor och skolledare.

För mer information kontakta
Mimmi Pareigis, kundansvarig på Visma Consulting, 070-874 70 36, mimmi.pareigis@visma.com