Visma förstärker sin inköpstjänst med prisvärd extern kundservice

Visma har slutit ett nytt avtal med Qtym Businesspartner. Avtalet ger kunder hos Visma Advantage låga priser på de tre tjänsterna Telefonpassning, Växel på distans och Kundtjänst. Samtliga kundservicetjänster följer samma konkurrenskraftiga prismodell och kan anpassas efter kundens behov.

– Vi vet själva hur svårt det kan vara att nå sina kunder. I dagens hektiska arbetsliv ska mycket hinnas med och för mindre företag är det svårt att själva hinna svara i telefon i den utsträckning som vore önskvärt. Vi är väldigt glada över samarbetet med Qtym, och känner oss säkra på att vi presenterar ett svårslaget avtal för våra kunder, säger Daniel Saldenius, leverantörsansvarig på Visma Advantage.

Allt från telefonpassning till fullständig kundtjänst
Det nya avtalet ger Vismas kunder möjligheten att låta Qtym sköta valda delar av deras kundservice. Telefonpassning innebär att missade samtal vidarekopplas till Qtym som kopplar samtal, tar meddelanden och svarar på frågor. Med tjänsten Växel på distans kopplas istället alla samtal till företagets huvudnummer direkt till Qtym. Vid behov av ett helhetsgrepp om kundkontakten kan Qtym även ta över hela kundtjänsten och ta beställningar, sköta support och ta hand om andra mer komplexa delar av kundkontakten.

– Vi på Qtym Businesspartner är mycket glada över att Visma Advantage har valt oss som leverantör. Leverantörsavtalet ger oss en enorm möjlighet att visa upp vår konkurrenskraftiga kundservicelösning mot Visma Advantages 15 000 företagskunder. Vi tror verkligen på det här samarbetet, och har en stor förhoppning om att kunderna kommer finna vårt erbjudande attraktivt, säger Erik Ramström, Head of Qtym Businesspartner.

För mer information, kontakta
Daniel Saldenius, Leverantörsansvarig på Visma Advantage, 010-141 29 07, daniel.saldenius@visma.com
Erik Ramström, Head of Qtym Businesspartner, 073-500 74 79, erik.ramstrom@qtym.se

Om Qtym Businesspartner
Qtym Businesspartner har sedan 1990 servat svenska företag med Kundservice. I dag servar de flera hundra företag i Sverige och Norge med Kundtjänst, Växel på distans och Telefonpassning. Med sin moderna kundtjänstplattform Trio Enterprise ser de till att företags kunder alltid får ett snabbt och professionellt mottagande via telefon, chatt, e-post och sociala medier

Om Visma Advantage
Visma Advantage är en del av Visma-koncernen och samförhandlar inköpsavtal för cirka 15 000 företag. Den samlade köpkraften gör det möjligt att förhandla fram ett starkt erbjudande hos en stor mängd olika företag. De företag som är kunder hos Visma Advantage erbjuds inköpsavtal inom ett 50-tal områden, bland annat inom resor, hotell, kontorsmaterial och elektronik.