Visma Spcs i exklusivt samarbete med Rackbeat

Visma Spcs ingår exklusivt samarbete med nordens snabbast växande lagerhanteringssystem Rackbeat. Integrationen av lagersystemet är en viktig del i Visma Spcs arbete för att hjälpa Sveriges företag arbeta mer hållbart och effektivt.

En hållbar lagerhantering bygger på intelligent planering och automation, för att optimera antalet varor på lager, minska tidsåtgången och resurser som behövs för att driva verksamheten. Därför är lagerhanteringssystem som är integrerade i företagets ekonomisystem ett viktigt verktyg för att möta hållbarhetsutmaningar.

– Tack vare moderna digitala verktyg underlättar vi för människor att starta och driva företag. Företagare som digitaliserar sitt arbete bidrar till att öka sitt företags hållbarhet och lönsamhet, de blir mer flexibla och kan lägga sin tid på det de verkligen vill göra - driva sitt företag. Därför är integrationen av Rackbeats lagerhanteringssystem i Visma eEkonomi en viktigt del i utvecklingen framåt, säger Helene Struthers, Digitaliseringsexpert, Visma Spcs.

Rackbeat är en molnbaserad plattform som ger företagaren tillgång till sin lagerdata i realtid, oavsett var de befinner sig, eller på vilken enhet de föredrar. Det överskådliga gränssnittet och inbyggda kontroller gör att företaget får översikt och framförhållning, vilket optimerar hanteringen av lagret oavsett i vilken bransch företaget verkar.

Ekonomi och lagerhantering är tätt sammankopplade varför integrationen är utvecklad för att kunna kombinera lager och redovisning. Genom att integrera systemet i Visma eEkonomi effektiviserar företag sina arbetsflöden, tar bort överflödiga manuella processer och kopplar ihop sin lagerhantering med bokföringen och faktureringen. Detta säkerställer optimal drift av verksamheten.

– Vi är mycket glada över detta samarbetet, där Visma eEkonomi tillsammans med Rackbeats lagerhanteringssystem skapar en effektiv, flexibel och skalbar plattform, som kan skräddarsys efter våra kunders exakta behov. Det är ett system som passar många branscher, lätt kan växa och därmed följa med våra kunders företags utveckling, oavsett komplexiteten i eventuella nya behov som kan dyka upp på vägen, säger Helene Struthers.

Rackbeat kan även kopplas till POS-, frakt- och e-handelsplattformar.

– Vi tror Visma eEkonomi tillsammans med Rackbeat kan erbjuda svenska små- och medelstora företag den bästa mjukvarulösningen. Lösningen kommer att ge kunder full insikt i deras distributionskedja, vilket ger deras företag en oöverträffad konkurrensfördel. Genom att integrera alla försäljningskanaler, inköp, produktinsikter och bokföring, kommer kunderna ha en lösning som gör att de kan fokusera på att växa och utveckla sin kärnverksamhet, säger Morten Bæhrenz, CEO, Rackbeat.

Läs mer på om Visma Spcs och Rackbeats integrationer:

Läs mer om Rackbeat:

För mer information kontakta:
Helene Struthers, Digitaliseringsexpert, Visma Spcs
Mail. helene.struthers@visma.com

Safiya Ismaili, Head of Growth, Rackbeat
Mail. sai@rackbeat.com

• ekonomilösningar

---------------------
Visma är en ledande leverantör av affärskritisk programvara, för effektivare och starkare samhällen. Vi förenklar och automatiserar arbetet för företag och organisationer av alla storlekar och därigenom förbättrar vi människors vardag. Med 15 000 anställda, 1 200 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central-, Östeuropa samt Latinamerika och en omsättning på 2 081 miljoner euro år 2021 är vi engagerade i att göra morgondagen bättre än idag. Besök oss på visma.se.

Helene Struthers

Digitaliseringsexpert 072–451 38 47