Visma tecknar avtal med Region Uppsala om förvaltning av webbplatser

När Region Uppsala upphandlade utveckling och support av sina webbplatser föll valet på Visma Consultings experter inom Episerver och webb.

- Visma Consulting ska fungera som en proaktiv och strategisk partner till Region Uppsala, ett uppdrag som vi är stolta att åta oss, säger Gustaf Snöbohm, affärsområdeschef för Visma Consultings Episerverteam.

- Avtalet är ett kvitto på att vår strategiska satsning på webb och digitalisering är rätt. Uppdraget är särskilt roligt eftersom vi även satsat på närvaro i regionen och har en kraftfull del av våra Episerverexperter på plats just i Uppsala, säger han.

- Vi ser en trend inom offentlig sektor att satsa på på digitalisering i syfte att stimulera nya och effektivare arbetssätt. Man vill också underlätta kommunikationen både internt och med medborgare, kunder och samarbetspartner. Att utveckla och förvalta sina webbplatser så att de underlättar och stödjer digitaliseringens utveckling är ett naturligt steg, säger Gustaf Snöbohm.

Det nu träffade avtalet omfattar webbkonsulttjänster för teknisk utveckling, förvaltning och support av befintliga webbplatser samt eventuell utveckling av nya plattformar. Avtalet gäller två år med möjlighet till ytterligare två års förlängning.

För mer information, kontakta:

Gustaf Snöbohm, affärsområdeschef Visma Consulting, 070-689 12 19, gustaf.snobohm@visma.com

Om Region Uppsala

I Region Uppsala arbetar ungefär 11 500 medarbetare med såväl hälso- och sjukvård som kollektivtrafik, kultur och regional utveckling. Det är en politiskt styrd organisation som består av 9 förvaltningar. Region Uppsalas centrala kommunikationsenhet ansvarar tillsammans med förvaltningarna för webbplatserna regionuppsala.se, akademiska.se, intranätet, sjalvhjalppavagen.se, snorkel.se samt mindrebrak.se.

• uppsala
  • konsulttjänster
  • digitalisering
  • episerver
  • cms
  • webb

• Uppsala

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 760 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster. Koncernen har 6 700 anställda och omsatte 9 300 miljoner norska kronor 2017.