Rune L Torgersen tillträder som ny landschef för Visual Art i Norge

Visual Art vinner marknadsandelar och tillsätter ny landschef i Norge

Visual Art fortsätter att ta marknadsandelar och växlar upp i Norge genom att stärka teamet med en nyckelrekrytering av Rune L Torgersen som tillträder rollen som Country Manager från och med den 5 oktober. Torgersen har en gedigen försäljningserfarenhet från media- och kommunikationsbranschen och kommer närmast rollen som Säljdirektör på Ocean Outdoor och ska driva Visual Arts framtida tillväxtresa i Norge.

McDonald’s, Circle K, Menu och Brilleland är exempel på kunder Visual Art Norge har i sin kundportfölj. Med högt ställda visioner och tillväxtmål ska Torgersen stötta den framtida expansionen och affärsutvecklingen.

– Vi är otroligt glada att ha knutit Rune till oss. Han har ett starkt nätverk och stor erfarenhet från branschen vilket skapar en god förståelse för vad som driver våra kunders affärer. Pandemin till trots har vi valt satsa på expansion och tillväxt där Rune blir en nyckelperson för vidare satsningar säger Pontus Meijer, Chief Revenue Officer på Visual Art.

– Visual Art är ett fantastiskt bolag som verkar inom en bransch under snabb tillväxt. Genom digital kommunikation och teknisk innovation ser jag framemot att driva riktigt affärsvärde för våra kunder, samt våra kunders kunder. Med min tidigare erfarenhet kommer jag sätta fokus på att utveckla affärerna med befintliga partners och samtidigt driva ett offensivt nyförsäljningsarbete för att ytterligare stärka Visual Arts position i Norge, säger Rune L Torgersen, Country Manager Visual Art Norge.

Visual Art är en ledande fullservicebyrå inom digitala kommunikationsytor, Digital Signage, och erbjuder ett unikt helhetserbjudande som inkluderar strategisk rådgivning, design, installation, produktion, mjukvara och service & support. Genom ett innovativt och marknadsledande erbjudande har bolaget attraherat en imponerande kundportfölj med stora internationella varumärken som till exempel McDonald’s, Circle K, Unibail-Rodamco-Westfield, Audi mfl