Apoteksgruppen ger Visual Art förlängt förtroende

Apoteksgruppen ger Visual Art förlängt förtroende

Visual Art får fortsatt förtroende av Apoteksgruppen som leverantör av innehållsproduktion i butiks-tv kanalen samt drift av den digitala kommunikationskanal som är installerad på 192 apotek runt om i Sverige.

Visual Art:s Design Studio kommer producera innehåll för högtider, animerade filmer, optimera befintligt material, ansvara för leverantörsfilmerna i spellistan samt en produktions- och projektledare som löpande kvalitetssäkrar kanalen. Uppdraget innefattar även drift av kanalen.

- Vi är väldigt stolta över det fortsatta förtroendet Apoteksgruppen har för Visual Art och den leverans vi gör till Apoteksgruppen. Vi tror på starka samarbeten och att skapa riktigt affärsvärde för våra kunder. Detta skapar rätt förutsättningar för långsiktiga partnerskap säger Pontus Meijer, Chief Revenue Officer på Visual Art.

- Den här kanalen är väldigt värdefull för oss i vår kommunikation med våra kunder, vi kan säkerställa rätt kommunikation vid rätt tidpunkt och snabbt justera budskapet om så skulle behövas. För oss är det viktigt att säkerställa fortsatt effektiv funktionalitet och drift för denna kanal säger Anna Bergstedt, Brand, Marketing and Communication Director på Apoteksgruppen.

Apoteksgruppen ägs av Euroapotheca, som är en internationell apotekskedja med apotek i Litauen, Lettland, Estland, Polen och Sverige. Euroapotheca är en av de största apoteksaktörerna i norra Europa med mer än 3800 anställda på drygt 670 apotek. Apoteksgruppen i Sverige har 197 apotek varav ca 40 drivs som franchise av egenföretagare.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Pontus Meijer, Chief Revenue Officer, Visual Art
Tel. +46 70 937 67 00, pontus.meijer@visualart.com

Anna Bergstedt, Brand, Marketing & Communication Director, Apoteksgruppen AB
Tel. +46 70 576 29 66, presskontakt@apoteksgruppen.se

Visual Art är experter på platsbaserad digital kommunikation.

Vår oändliga nyfikenhet och strävan att utvecklas gör oss till kunskapsledare inom kommunikation på digitala plattformar och skärmar.

Med strategisk design, engagerande koncept och teknisk innovation skapar vi värde för våra kunder.

Och deras kunder.

Varje dag.