Eggs Inc's mallbaserade menyrad sätter maten i fokus

Eggs Inc vill bli ett nyttigt McDonald's

Genom att erbjuda nyttig och näringsrik mat vill Eggs Inc förändra snabbmatsbranschen. Inom fem år ska företaget ha öppnat 100 restauranger, via franchise, världen över. På restaurangerna serveras ägg på en mängd olika innovativa sätt, från äggröra och omeletter till äggpizza och egg buns. Idén är att kunden ska hitta all snabbmat de redan gillar, gjort på färska ägg.

En restaurangupplevelse är mycket mer än bra mat, dryck och service. Atmosfären och dekoren är viktiga faktorer och igenkänning ska genomsyra deras restaurangkoncept. Med digitala ytor kan dom vara flexibla och kommunicera relevanta erbjudanden oavsett tid på dygnet eller dag i veckan. Genom att jobba med digitala kommunikationsytor strategiskt placerade i lokalerna ska Eggs Inc driva in besökare från gångstråk samt inspirera och underlätta gästernas val.

-Vår Design Studio är experter på att skapa innehåll för mat och även mallar för menyrader. När vi, som i det här fallet, får bidra med vår strategiska och designmässiga kunskap ser vi oftast väldigt positiva resultat. Vi har sett i undersökningar att en inkastarskärm kan öka trafik med +13% och att kötiden upplevs som kortare om man jämför digitala med analoga menyrader, säger Pontus Meijer, Chief Revenue Officer på Visual Art.

-Vi vill att våra gäster ska ha en positiv restaurangupplevelse och här kan de digitala ytorna verkligen hjälpa till. Både för att lyfta maten rent visuellt, förenkla gästernas val och även för oss att kommunicera erbjudanden. Vi kommer att använda Visual Art’s egna CMS Signage Player och därmed kunna ändra i mallarna, byta innehåll och ha full insyn vad som visas på ytorna, oavsett var i världen restaurangen befinner sig, säger Elisabet Eriksson, grundare och VD på Eggs Inc.

1996 grundade Elisabeth Eriksson Espresso House som idag omsätter 1,5 miljarder kronor och det finns ca 460 kaféer i fem olika länder. Hon gick ur bolaget 2015 och gör nu en ny storsatsning med äggrestaurangen Eggs Inc.

-Affärsidén är att kunna äta nyttigt och gott i farten, och att det ska vara prisvärt. Ägg mättar, man står sig länge, det är rikt på protein och man kan hålla nere priserna”, säger Elisabet Eriksson.

För ytterligare information kontakta:

Pontus Meijer, Chief Revenue Officer, Visual Art
Tel. +46 70 937 67 00, pontus.meijer@visualart.com

Agnes Stark, Deputy Managing Director, Eggs Inc
Tel. +46 70 786 09 61, agnes@eggsinc.com

Visual Art är ett globalt kreativt teknik- och medieföretag som grundades i Sverige 1997.

Vår oändliga nyfikenhet och strävan att utvecklas gör oss till kunskapsledare inom kommunikation på digitala plattformar och skärmar.

Med strategisk design, engagerande koncept och teknisk innovation skapar vi värde för våra kunder.

Och deras kunder. Varje dag.