Jordbærpikene höjer gästupplevelsen med digitala menytavlor i samarbete med Visual Art

Jordbærpikene, en välkänd norsk cafékedja, är glada över att tillkännage ett omvälvande partnerskap med Visual Art, en ledande leverantör av digitala skyltlösningar. Detta samarbete introducerar digitala menytavlor i Jordbærpikenes caféer, placerade för att förbättra den övergripande gästupplevelsen, effektivisera servicen och öka den genomsnittliga försäljningen per kund med hjälp av Visual Art.

Jordbærpikenes uppdatering med digitala skyltar erbjuder dynamisk anpassning av visat innehåll utifrån olika tidpunkter under dagen. Det här garanterar att deras erbjudanden alltid är aktuella, vilket innebär att kunderna presenteras för det perfekta valet, vare sig det är för morgonkaffet, lunchens specialare eller någonting sött på kvällen.

- "Vi är otroligt glada över vårt partnerskap med Visual Art. Deras gedigna erfarenhet av att förbättra kundupplevelsen genom digital skyltning på kaféer och restauranger talar sitt tydliga språk. Genom att integrera digitala menytavlor moderniserar vi inte bara vår service, vi förändrar också hur vi kommunicerar med våra gäster. Deras expertis säkerställer att våra erbjudanden inte bara är visuellt tilltalande utan också strategiskt presenterade för att möta våra kunders behov vid exakt rätt tidpunkt. Det här förändrar spelplanen för Jordbærpikene och gör det möjligt för oss att lyfta vår gästupplevelse till nya höjder samtidigt som vi driver försäljningen på en mycket konkurrensutsatt marknad", säger Frank Angelvik, VD på Jordbærpikene.

- "Vår Design Studios djupa förståelse för hur design och innehåll kan påverka försäljning och kundupplevelse är kärnan i vad vi gör. På Visual Art anser vi att det inte bara handlar om att visa upp produkter utan om att skapa en berättelse som väcker intresse hos publiken. Från storleken på teckensnittet till antalet produkter som visas och användningen av animationer - varje detalj är planerad för att styra ögonen och påverka beslutsfattandet. Vi är glada över att kunna bidra med vår expertis och hjälpa Jordbærpikene att höja sin totala gästupplevelse", säger Andreas Ström, Chief Revenue Officer på Visual Art Group.

Integrationen av digitala menytavlor är mer än bara visuellt tilltalande; det är en strategisk förbättring av Jordbærpikenes service och atmosfär. Specialbyggda ramar säkerställer att dessa digitala skärmar smälter in sömlöst i kafémiljöerna, höjer stämningen och skapar en inbjudande atmosfär för gästerna.

Visual Arts egenutvecklade programvara för digital skyltning, Signage Player, som ger Jordbærpikene full kontroll över sitt digitala innehåll på alla platser, är central för denna digitala omvandling. Signage Player är känt för sin sömlösa innehållshantering, oöverträffade integrationsmöjligheter och omfattande övervakningsfunktioner, vilket säkerställer att Jordbærpikene enkelt kan hantera sina skärmar. Oavsett var de är placerade.

Signage Player har en framgångsrik historia och används av över 250 företag och varumärken över hela världen, inklusive branschjättar som Subway, Kesko, McDonald's och Lego, och har visat sin effektivitet och tillförlitlighet på mer än 70 000 skärmar i 39 länder. Kompatibiliteten med ett brett utbud av hårdvaruplattformar, från Tizen och WebOS till Android och iOS, understryker flexibiliteten och anpassningsförmågan hos Visual Arts lösningar för digital skyltning.

Jordbærpikenes partnerskap med Visual Arts och deras avancerade teknik för digital skyltning är ett bevis på deras engagemang för innovation och kundnöjdhet. Detta partnerskap sätter inte bara en ny standard för gästupplevelsen i Norges caféscen utan visar också den kraftfulla effekten av digital signage för att förbättra servicekvaliteten och öka försäljningen.

Visual Art är ledande aktör inom Digital Signage och erbjuder kompletta lösningar till kunder över hela världen.

Vårt arbete börjar alltid med att ställa frågan varför, samla insikter och designa koncept som skapar verkligt affärsvärde för våra kunder. Vi tar hand om hela värdekedjan, från tekniska lösningar och hårdvara till mjukvara, innehåll och installation, samt tillhandahåller service och support.

Genom att mäta effekterna av våra lösningar fungerar vi som en strategisk partner som garanterar att uppsatta mål och nyckeltal uppnås. Oavsett om det handlar om att öka försäljningen, förstärka kundupplevelsen eller sälja reklamutrymme till tredje part (retail media), så är vi här för att hjälpa till.

Vi kombinerar vår kreativa expertis, tekniska innovation och användarvänliga mjukvara, Signage Player, för att leverera resultat. Visual Art grundades år 1997 och har 130 medarbetare i 7 länder inom rådgivning, teknik, koncept och design, innehållsproduktion, installation samt service och support. På så sätt kan vi säkerställa en smidig upplevelse för våra kunder.

Vi är stolta över att ha förtroende från välkända varumärken som McDonald's, Unibail-Rodamco-Westfield, Lego, Joe & the Juice, NIO, Subway, Audi, Circle K, 7-Eleven och många fler. www.visualart.com

Omsättning: 290 MSEK (2022)