Visual Art anställer branschexpert för att påskynda tillväxten i Finland

Visual Art anställer branschexpert för att påskynda tillväxten i Finland

Visual Art växer snabbt i Finland och har glädjen att tillkännage ett strategiskt tillskott till teamet. Sami Lahti, ett erfaren branschprofil med över 15 års erfarenhet, har tillträtt som ny Business Manager med uppgift att leda affärsutvecklingen och driva framtida tillväxt. Samis omfattande bakgrund inom Digital Signage, som han skaffat sig genom roller på väletablerade företag som ALSO och LG Electronics, gör honom till en viktig tillgång för Visual Art.

Den egenutvecklade Digital Signage Plattformen Signage Player är hjärtat i Visual Arts lösningar för digital signage och skapar en solid grund för tillväxt. K Group, McDonald's, Alko och Tikkurila utgör tillsammans med en spännande pipeline en stabil kundbas som möjliggör framtida tillväxt.

Alko, den finska detaljhandelsjätten för alkoholhaltiga drycker, tecknade nyligen ett avtal med Visual Art för att förbättra sina digitala marknadsföringsstrategier och bättre interagera och engagera kunderna i den fysiska miljön. Samarbetet är en stor framgång för både Visual Art och Alko, som arbetar för att modernisera sitt retail medianätverk i butikerna.

- Visual Art är ett dynamiskt och visionärt företag med potential att bli marknadsledare i Finland inom bara ett par år. Vi ligger i framkant när det gäller att skapa kundcentrerade Digital Signage-lösningar för våra kunder, vilket gör oss till en av de få leverantörerna av helhetslösningar i världen. Jag är övertygad om att vår plattform för digital signage, Signage Player, ger oss en stark position på marknaden. Vi har inte bara den interna kapaciteten att kontinuerligt utveckla denna plattform för att möta våra kunders föränderliga behov, utan har också flexibiliteten att skräddarsy den efter specifika krav, säger Sami Lahti, Business Manager på Visual Art.

- Vi är mycket glada över att välkomna Sami ombord. Med över 15 års branscherfarenhet tillför han en otrolig kunskap och starkt nätverk som ger honom möjlighet att bidra effektivt från dag ett. Sami har en djup förståelse för drivkrafterna bakom våra kunders verksamheter och kommer att spela en avgörande roll i styrningen av våra framtida investeringar, säger Andreas Ström, Chief Revenue Officer på Visual Art.

Visual Art fortsätter att positionera sig som en ledande kraft inom digital signage, drivet av dedikerade team och innovativa lösningar. Sami Lahti är ett viktigt steg framåt i företagets strävan att befästa sin position på marknaden och erbjuda ännu mer skräddarsydda och kundcentrerade lösningar.

Visual Art är ledande aktör inom Digital Signage och erbjuder kompletta lösningar till kunder över hela världen.

Vårt arbete börjar alltid med att ställa frågan varför, samla insikter och designa koncept som skapar verkligt affärsvärde för våra kunder. Vi tar hand om hela värdekedjan, från tekniska lösningar och hårdvara till mjukvara, innehåll och installation, samt tillhandahåller service och support.

Genom att mäta effekterna av våra lösningar fungerar vi som en strategisk partner som garanterar att uppsatta mål och nyckeltal uppnås. Oavsett om det handlar om att öka försäljningen, förstärka kundupplevelsen eller sälja reklamutrymme till tredje part (retail media), så är vi här för att hjälpa till.

Vi kombinerar vår kreativa expertis, tekniska innovation och användarvänliga mjukvara, Signage Player, för att leverera resultat. Visual Art grundades år 1997 och har 130 medarbetare i 7 länder inom rådgivning, teknik, koncept och design, innehållsproduktion, installation samt service och support. På så sätt kan vi säkerställa en smidig upplevelse för våra kunder.

Vi är stolta över att ha förtroende från välkända varumärken som McDonald's, Unibail-Rodamco-Westfield, Lego, Joe & the Juice, NIO, Subway, Audi, Circle K, 7-Eleven och många fler. www.visualart.com

Omsättning: 290 MSEK (2022)