Andreas Ström blir nya Chief Revenue Officer på Visual Art

Visual Art befordrar Andreas Ström till Chief Revenue Officer

Visual Art har, på sin resa mot att bli främsta Digital Signage-företaget i Europa, befordrat Andreas Ström från Business Director till Chief Revenue Officer. Han kommer i sin nya roll ansvara för att driva tillväxt samt balanserad lönsamhet på alla marknader. Andreas Ström blir ny medlem i svenska ledningsgruppen och tar även plats i koncernledningen.

- Andreas är en otroligt skicklig ledare och har spelat en nyckelroll i att vi dubblerat vår omsättning sedan 2019. Hans ledarskap, affärsmannaskap och passion för att driva riktigt affärsvärde för våra kunder ger honom förmågan att identifiera våra kunders behov, motivera säljteamen och för att driva vår fortsatta expansion, säger Pontus Meijer, CEO på Visual Art Group.

- Efterfrågan på digitala kommunikationsytor för att driva försäljning i butik har drivit tillväxten de senaste åren. Men vi ser en förändring i efterskalv av pandemin, kriget i Europa och energikrisen. Digitala kommunikationsytor driver även operationell effektivitet och kan spara pengar i form av t ex resursallokering och möjlighet till direkta prisjusteringar mot kund beroende på t ex råvarupriser. Jag ser fram emot att fortsätta skapa värde för våra kunder tillsammans med resten av teamen, säger Andreas Ström, Chief Revenue Officer på Visual Art Group.

Enligt Precedence Research värderades den globala marknaden för digital signage till 21,9 miljarder USD 2021 och förväntas uppgå till 42,54 miljarder USD år 2030, förutspådd att växa med en sammansatt årlig tillväxttakt (CAGR) på 7,7 % från 2021 till 2030.

Visual Art är marknadsledande helhetsleverantör inom digitala kommunikationsytor (Digital Signage) i Europa, med huvudkontor i Stockholm. Bolaget startade 1997 och har idag ca 140 medarbetare inom bland annat sälj, tech, strategisk och kreativ innehållsproduktion samt support. Visual Art är en tech- och data-driven samt strategisk partner som hjälper sina kunder att skapa riktigt affärsvärde och nå deras KPI:er. www.visualart.com

Anställda: ca 140 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Spanien, Storbritannien och USA
    Kunder i urval: McDonald’s, Subway, ICA, Unibail-Rodamco-Westfield, Circle K , 7-Eleven, SEB, AMF Fastigheter, Audi och AB Nordiska Kompaniet